مدافع 31 ساله بایرن مونیخ اطمینان داد وی بدون شک در همین باشگاه اعلام بازنشستگی می‌کند و قصد ندارد بازی در تیم دیگری را تجربه کند.

لام در بارین مونیخ بازنشسته می‌شودبه گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران به نقل از یورو اسپرت؛ فلیپ لام از آن دسته فوتبالیست‌هایی است که در تمام طول دوران بازی حرفه‌ای به باشگاه خود پایبند بوده و فقط در یک تیم بازی کرده است.

فلیپ لام در مورد احتمال ترک بایرن مونیخ گفت: من از سال 1995 تا کنون بدون وقفه برای بایرن بازی کرده‌ام، چه دلیلی وجود دارد حالا که به سال‌های پایانی دوران بازی‌ام رسیدم، تیم را ترک کنم؟ برای من فقط بازی با پیراهن بایرن مونیخ معنی دارد، بدون شک در همین باشگاه اعلام بازنشستگی خواهم کرد.

فلیپ لام که در جام جهانی 2014 همراه با تیم ملی آلمان به قهرمانی رسید، از رقابت‌های ملی خداحافظی کرده و تمام توان خود را بر روی رقابت‌های باشگاه متمرکز کرده است. او همراه با تیم بایرن مونیخ عناوین افتخار متعددی مانند قهرمانی بوندسلیگا لیگ قهرمانان اروپا و DFB پوکال را تجربه کرده است.

لام که بازوبند کاپیتانی تیم ملی آلمان را در اختیار داشت و این تیم را تا رسیدن به قهرمانی جهان هدایت کرد، گفت: مطمئن هستم در رابطه با اعلام بازنشستگی ملی در ماه جولای تصمیم درستی اتخاذ کردم. در رابطه با بازی‌های باشگاهی هم همین کار را خواهم کرد. به نظرم مهم است چه زمانی را برای خداحافظی از فوتبال انتخاب می‌کنید. دوست ندارم آنقدر به بازی ادامه دهم تا روزی بگویم به دلیل ضعف جسمانی و آماده نبودن فیزیکی مجبور به خداحافظی هستم. هر بازیکنی شخصا بهتر از دیگران می‌داند چه زمانی باید بازنشسته شود. من هم خانواده دارم و نسبت به زندگی شخصی‌ام احساس مسئولیت می‌کنم.

لام به تجربه حضور در تیم ملی‌ آلمان اشاره کرد و گفت: 10 سال بسیار رویایی را همراه با تیم ملی کشورم بودم و از آن خاطرات فوق العاده‌ای برایم باقی مانده است. زمانیکه از بازی‌های ملی خداحافظی کردم، در اوج بودم و می‌خواهم بازی‌های باشگاهی‌ام نیز به همین شکل خاتمه یابد. دوست دارم از دوران بازی‌های باشگاهی مهم خاطرات خوشی برایم باقی بماند.

لازم به ذکر است؛ فلیپ لام بیش از 400 بازی برای بایرن مونیخ انجام داده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار