"حیدرالعبادی"، نخست وزیر عراق در سخنانی اعلام کرد؛ در عراق دیگر جایی برای بعثی‌ها وجود نخواهد داشت.

العبادی: در عراق دیگر جایی برای بعثی‌ها وجود ندارد/داعش خطری است که ما از آن با پیروزی کامل عبور خواهیم کرد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العراقیه،"حیدرالعبادی"، نخست وزیر عراق با اشاره به اینکه جایی برای حزب بعث در عراق وجود ندارد گفت برخی از افراد که در گذشته در مسیر اشتباه قرار گرفته بودند اکنون از خدمتگزاران به ملت عراق هستند ولی عده‌ای دیگر بر اشتباه خود اصرار دارند.

شبکه العراقیه گزارش داد: حیدر العبادی، نخست وزیر عراق در مراسم روز جهانی زن سخنرانی کرد. وی در ابتدا حضور زنان در جامعه را ضروری عنوان کرد و نقش زنان در مقابله با مشکلات را ستود و گفت اگر حمایت مادران و زنان و دختران نبود مردها نمی توانستند در جبهه جهاد حاضر شوند.

وی در ادامه گفت امروز داعش در حال تخریب تفکر و دیدگاه‌ها در مورد اسلام و مسلمانان است و برای پاکسازی دین از این افراد نیاز به یک نهضت و قیام بزرگ اسلامی داریم. داعش خطری است که ما از آن با پیروزی کامل عبور خواهیم کرد.

العبادی افزود: در عراق دیگر جایی برای بعثی‌ها وجود نخواهد داشت. در عین حال ما میان کسانی که عضو این حزب بوده اند اما این عضویت با اکراه بوده و دستشان به خون ملت عراق آغشته نیست و کسانی که به ملت عراق ضربه زدند تفاوت قایل هستیم. ناگفته نماند که برخی از فرماندهان ارتش که امروز در برابر داعش ایستاده اند و حتی در استان صلاح الدین به شهادت رسیدند همان بعثی هایی هستند که پس از سال 2003 از حلقه بعث خارج شدند و به خدمت به وطن مشغول شدند. 

اینها انسانهایی هستند که به دارایی و جان مردم دست درازی نکرده‌اند و حضورشان در حزب بعث از روی اکراه و اجبار بوده است. اما گروهی از بعثی های صدام با داعش همکاری دارند و در زمان اشغال نینوا همراه و مشوق داعش بودند. 

این افراد در زمان حملات داعش در بغداد و استانهای جنوبی جلسه برگزار می‌کردند تا به وطنشان خیانت کنند. این افراد هیچ جایی در عراق امروز و آینده نخواهند داشت. گفتگو با این حزب هم فایده‌ای ندارد چرا که آنها گفتگو را درک نمی‌کنند. چگونه است که بعث سکولار عربی در کنار داعش افراطی تکفیری قرار گرفته است؟ وجه تشابه آنها این است که در پی کشتن دیگران هستند و کسی را جز خود قبول نمی کنند. ما با کسانی که اشتباه کردند و از راه خود بازگشتند سر آشتی داریم اما با کسانی که در راه اشتباه خود گام بر می دارند و بر آن اصرار دارند گفتگو و سازش نداریم.

وی در پایان وعده داد که زندانیان زنی که مدت زیادی از زمان حبسشان گذشته و یا جرایم سنگینی ندارند آزاد خواهند شد اما زنانی که در کشتار مردم دست داشته اند و با تکفیری ها و انتحاری ها در ارتباط بوده اند آزاد نخواهند شد چرا که آزادی آنها اهانت به زنان و جامعه است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار