ادامه عمليات آزادسازی صلاح الدين/ هلاکت شماری از سرکرده‌های تروريستها/ پاکسازی بخش مهمی از فرودگاه الدور

نیروهای مردمی و ارتش عراق ضمن ادامه پیشروی های خود در چارچوب عملیات آزادسازی موصل، شش تن از سرکرده های داعش را به هلاکت رساندند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شش تن از سرکرده های داعش در درگیری های صلاح الدین به دست نیروهای مردمی کشته شدند. 

در عین حال، منابع داخلی عراق گزارش دادند: نیروهای ارتش و نیروهای مردمی عراق بخش مهمی از فرودگاه الدور در شرق تکریت را از عناصر تکفیری داعش پاکسازی کردند.

نیروهای عراقی گلوله باران مواضع داعش را در داخل تکریت آغاز کردند. فرمانده پلیس فدرال نیز از انجام سومین مرحله آزادسازی استان صلاح الدین خبر داد. 

گزارشگر المیادین گفت: فرمانده پلیس فدرال عراق از انجام سومین مرحله عملیات صلاح الدین خبر داد و افزود نیروهای امنیتی به اطراف مناطق الدور و البوعجیل رسیده اند. نیروهای عراقی و نیروهای داوطلب مردمی در چارچوب عملیات آزادسازی تکریت به مناطق اطراف این شهر رسیده اند. فرمانده پلیس فدرال به ریاست رائد جوده مرحله سوم عملیات آزادسازی موصل را اعلام کرد. از زمان آغاز عملیات، هزار و پانصد کیلومتر مربع از مناطق آزاد شده است و برای تکمیل عملیات باید هفت هزار کیلومتر مربع دیگر از دست داعش آزاد شود. 

محمد سالم الغبان وزیر کشور عراق گفت: بر اساس برنامه تدوین شده باید به سمت پنج محور عملیات پیشروی کنیم. بسیاری از اهداف تحقق پیدا کرده است و پیشروی ما برای تعقیب تروریست ها با همکاری و مشارکت نیروهای امنیتی و مردمی و ارتش عراق و پشتیبانی نیروی هوایی عراق ادامه دارد. درگیری ها ادامه دارد و دشمن دچار سردرگمی و فروپاشی شده است. 

در ادامه گزارش آمده است: ارتش عراق مواضع داعش در داخل تکریت را گلوله باران کرد. درگیری ها در شرق و جنوب و غرب تکریت متمرکز شده است. حدود بیست و پنج هزار نیرو اعم از نیروهای ارتش، مردمی و امنیتی در این عملیات حضور دارند. آزادی تکریت ضربه ای سنگین به داعش به شمار می رود زیرا این شهر را یکی از مهمترین پایگاه های نظامی و لجستیکی خود می داند. عملیات آزادسازی صلاح الدین راه را برای آزادسازی الانبار و عملیات بزرگ در موصل باز می کند. 

گزارشگر افزود: از سوی دیگر داعش به فشارهای سنگین ارتش عراق در استان صلاح الدین اذعان کرد و آن را انتقامجویانه دانست و برای جلوگیری از پیشروی ارتش، حملات انتحاری خود را از سر گرفت. 


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار