جلسه کمیته انتقال خون کاشان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان و سایر اعضاء درسالن شهداء ستاد این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان   ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان در این نشست ضمن اشاره به اهمیت مصرف بهینه خون اظهار داشت: بیمار و پزشک نباید هیچگونه دغدغه ای درخصوص تامین خون و فراورده های آن را داشته باشند.

محمد حسین اعرابی بر اهمیت نقش آموزش در خصوص مصرف بهینه منطقی فرآورده‌های خونی تاکید کرد و خواستار ایجاد زمینه آموزش پزشکان متخصص و دستیار مربوطه با همکاری متخصصین سازمان انتقال خون استان در این راستا شد و تصریح کرد: آموزش موثر منجر به تغییر رفتار می گردد.

اعرابی، همچنین بر استقرار نظام هموویژلانس در تمامی بیمارستان های کاشان در سه ماهه اول سال 94 و راه اندازی مرکز ثابت اهدای خون تا اردیبهشت ماه سال 94 تاکید نمود و خواستار پیگیری ارائه گزارش در زمینه مصرف بهینه خون و چگونگی ایجاد نرم افزار جامع بانک خون بیمارستان ها توسط مسئولین شد.

محمدعلی دولتی مدیر امور آزمایشگاههای دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز در این جلسه، مصوبات سال گذشته کمیته را همراه با گزارش کاملی از اجرائی شدن مصوبات قبلی ارائه کرد.

حسین اعتمادی رئیس پایگاه انتقال خون کاشان نیز در این جلسه، گزارشی از وضعیت سازمان انتقال خون و تلاش شبانه روزی این سازمان در جهت تهیه و تامین خون و فراورده های خونی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی منطقه کاشان را ایراد کرد و همچنین خواستار ارائه راهکارهای مناسب در خصوص مصرف بهینه و منطقی خون و فراورده‌ها شد.

انتهاي پيام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.