معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان گفت: 400 میلیون ریال بن خرید شب عید از سوی شهرداری اصفهان در اختیار فراگیران محروم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان  علی قاسم زاده در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری ششمین دوره نمایشگاه یار مهربان ویژه اهدای کتاب و لوازم ورزشی به مدارس شهر اصفهان افزود: زمین و سالنهای ورزشی مدارس بطور میانگین روزانه 8 ساعت در اختیار دانش آموزان است.

وی اظهار کرد: این امکانات در ساعات دیگر روز بلا استفاده است. 

قاسم زاده با بیان اینکه می توان از امکانات برای ورزش صبحگاهی بانوان و سایر اقشار استفاده کرد ، گفت: دانش آموزان نیز در تعطیلات تابستان می توانند از این مجموعه استفاده کنند. 

وی با بیان اینکه شهرداری اصفهان برای استفاده از امکانات فرهنگی و ورزشی مدارس با آموزش و پرورش این استان مذاکره کرده است، ابراز امیدواری کرد که همکاریهای طرفین زمینه استفاده امکانات فرهنگی و ورزشی مدارس برای اقشار مختلف جامعه را فراهم کند. 

مدیر کل ورزش و جوانان اصفهان شهریورماه گذشته اعلام کرد که این استان با قرارداشتن در رتبه 29 در مقایسه با سایر استانها پایین ترین سرانه فضای ورزشی کشور را دارد .

میانگین سرانه فضاهای ورزشی کشور یک متر مربع و در استان اصفهان 32 صدم متر مربع اعلام شده است. 

با استفاده از پنجهزار واحد آموزشی در استان اصفهان می توان سرانه ورزشی این استان را افزایش داد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان افزود: افزون بر تجهیز فضای ورزشی مدارس ، آمادگی داریم تا کتابخانه های این مراکز را برای استفاده مردم تجهیز کنیم. 

وی با اشاره به اینکه تعدادی از دبیرستانهای اصفهان از کتابخانه های مناسب برخوردارند گفت: شهرداری اصفهان آمادگی تجهیز این کتابخانه ها برای استفاده دانش آموزان و عموم مردم را دارد. 

شهر اصفهان با بیش از دو میلیون جمعیت دارای 272 کتابخانه می باشد که از این تعداد 162 باب توسط دولت و 110 باب توسط بخش خصوصی، خیرین و شهرداریها اداره می شود. 

دو میلیون و 700 هزار نسخه کتاب در کتابخانه های استان اصفهان موجود است و این استان از لحاظ تعداد کتابخانه های دولتی در کشور رتبه نخست را دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان در ادامه به برگزاری نمایشگاه یار مهربان اشاره کرد و گفت: تجهیز کتابخانه ها و فضاهای ورزشی مدارس از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه با اعتباری بالغ بر 480 میلیون تومان در 25مدرسه اصفهان برگزار شده است گفت: سال گذشته شش هزار عنوان کتاب و امسال 12هزار جلد کتاب در نمایشگاه یار مهربان با اعتباری بالغ بر 600 میلیون تومان عرضه شده است.

به گفته وی ، شهرداری اصفهان در مهر ماه امسال 300 میلیون تومان برای ساخت و تجهیز مدارس و 140 میلیون تومان برای حمل و نقل دانش آموزان اصفهان در مناطق محروم هزینه کرده است. 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان اضافه کرد: 400 میلیون ریال بن خرید شب عید از سوی شهرداری اصفهان در اختیار فراگیران محروم قرار گرفت.

ششمین دوره نمایشگاه یار مهربان ویژه اهدای کتاب و لوازم ورزشی به مدارس شهر اصفهان از 12 تا 15 ‏اسفند در محل نمایشگاههای بین المللی استان واقع در پل شهرستان برگزار می شود.‏
 
انتهاي پيام/ز
برچسب ها: بن ، خرید ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.