روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: اختلاف‌های "بنیامین نتانیاهو" و "باراک اوباما" بر سر ایران به یک شکاف عمیق تبدیل شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز در پایگاه اینترنتی خود نوشت: در طول شش سال اختلاف نظر درباره  چگونگی تعامل با تهدید هسته ای ایران نخست وزیر اسرائیل و رئیس جمهور آمریکا هیچگاه هدف نهایی خود را یکسان بیان نکردند. اوباما همواره تاکید کرده است که آمریکا برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته ای هرکاری که بتواند انجام خواهد داد. اما نتانیاهو با استفاده از شیوه ای متفاوت اعلام کرد باید جلوی دستیابی ایران به توانایی که به این کشور اجازه می دهد در آستانه هسته ای شدن قرار بگیرد، گرفته شود. 

نیویورک تایمز افزود: نتانیاهو در سخنرانی خود در کنگره این بحث را در سطح دیگری مطرح و مخالفت خود را با هر توافقی که اجازه دهد زیرساخت های هسته ای ایران باقی بمانند، اعلام کرد.      

در این گزارش آمده است: نخست وزیر اسرائیل با طرح این ادعا اختلاف کلامی موجود با رئیس جمهور آمریکا را به یک شکاف عمیق راهبردی تبدیل کرد. اوباما و نتانیاهو برای سال ها از گفتگوی مستقیم درخصوص اختلاف های موجود برسر ایران پرهیز می کردند. 

اوباما با تاکید بر این که اگر مذاکرات به نتیجه برسد، این توافق بهترین توافقی است که مانع دستیابی ایران به سلاح هسته ای خواهد شد، تاکید کرد هیچ گزینه 

در پایان این گزارش آمده است: مشکلی که درمورد طرح برچیده شدن تمام تاسیسات هسته ای ایران وجود دارد این است که ایرانیان تصریح کرده اند هرگز چنین توافقی را امضا نخواهند کرد.


انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار