چین خواستار عزم سیاسی همه طرف‌ها برای حصول توافق هسته‌ای ایران شد

خبرگزاری شين هوا گزارش داد؛ چين خواستار توافق جامع درباره مسئله هسته‌ای ايران شد.

چین خواستار عزم سیاسی همه طرف‌ها برای حصول توافق هسته‌ای ایران شد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری شین هوا، چین روز چهارشنبه از گروه پنج به اضافه یک و ایران خواست به دنبال فرصتی برای دستیابی به یک توافق منصفانه، متوازن و سودمند برای هر دو طرف بر سر مسئله هسته‌ای تهران باشند.

هوا چونینگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین این اظهارات را در یک مصاحبه مطبوعاتی در پاسخ به سوالی در خصوص اختلاف اسرائیل و آمریکا بر سر مسئله هسته‌ای ایران مطرح کرد.

وی گفت: در حال حاضر مذاکرات درباره توافق هسته‌ای ایران وارد مرحله حساسی شده است. شش کشور (گروه پنج به اضافه یک) و ایران همگی اراده سیاسی قوی خود را برای دستیابی هرچه زودتر به یک توافق نشان داده اند.

مذاکره کنندگان ایران و شش قدرت جهان -- آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین و آلمان -- 22 فوریه بار دیگر در ژنو در سوییس درباره مسئله هسته‌ای به گفتگو نشستند. چین خواستار عزم سیاسی همه طرف ها برای حصول توافق شده است.

هوا چونینگ گفت :چین به ایفای نقش سازنده برای تحقق این هدف ادامه خواهد داد.

این سخنگو افزود :حل و فصل مناسب مسئله هسته ای ایران از راه گفتگو و مذاکره برای حفظ ساز و کار بین المللی منع گسترش هسته ای و صلح و ثبات خاورمیانه اهمیت دارد.

وی گفت این کار همچنین به نفع همه طرف های ذیربط است.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل در سفر به آمریکا خواستار مخالفت با توافق هسته‌ای «بد» با ایران شد و تاکید کرد چنین توافقی به جمهوری اسلامی اجازه خواهد داد بمب‌های هسته ای تولید کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار