در فاصله کمتر از ده روز تا پایان شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتسال هنوز تکلیف هشت تیم برای قهرمانی و بقا مشخص نشده و افزایش حساسیت رقابتها نیازمند نظارت مضاعف برای برگزاری لیگی پاک است.

 به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بی‌شک شانزدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتسال ایران یکی از برترین‌ها و چه بسا بهترین لیگ های فوتسال ایران از نظر نظم برگزاری، کنترل حواشی، رقابت سالم و دور از روابط پشت پرده و … بوده که این موفقیت در سالهای افت فوتسال ایران، امیدبخش روزهای خوشی در آینده است.

 نقش کمیته فوتسال و سازمان لیگ و حتی هیئت رییسه کمیته در برگزاری منظم رقابتها و مقابله با ناپاکی ها انکارناپذیر است. اما با نزدیک شدن به روزهای پایانی و در فاصله کمتر از ده روز به اتمام مسابقات لیگ برتر حساسیت ها به اوج خود رسیده و اهمیت شش امتیاز باقی مانده برای هر تیم، باشگاهها را تحریک می کند تا به هر قیمتی به دنبال گرفتن سهم بیشتری از این امتیازات باشند.

در این بین مسئولیت تصمیم گیرنده‌های کمیته فوتسال، کمیته انضباطی و هیئت رییسه مضاعف شده و انتظار می رود با تصمیمات قاطع و برخورد به موقع با خاطیان، اجازه تکرار اتفاقات تلخ هفته های پایانی لیگ های اخیر را به هیچ کسی، در هر سطح از برش، اعتبار و لابی و محبوبیتی ندهند.

محبوبیت و اعتباری که همواره خبرساز بوده و تیمهایی که از وجود این افراد بهره می گیرند، برای بقا یا قهرمانی از اهرمهای قدرت خارج از زمین بازی استفاده می کنند تا به هدف خود برسند. هدفی که بدون تردید به قیمت تضییع حق تیمهای بی سر و صدا به سود "لابی دارها” خواهد بود.
متاسفانه در هفته های پایانی و پرهیجان لیگ، افزایش اهمیت امتیازات باعث شده "لابی دارها” به خود اجازه دهند با هر حربه ای به فکر امتیازگیری باشند. فحاشی کنند، شاید اسکوربورد خاموش کنند، بازی را نیمه تمام گذاشته و تیمشان را از زمین خارج کنند و …
البته "لابی دارها”ی فوتسال ایران محدود به تعداد خاصی نیستند و به نظر می رسد هر کسی که بتواند از لابی خود استفاده می کند. از مدیرباشگاه گرفته تا مربی و بازیکن و مدیررسانه ای و… از لابی گری دریغ نخواهد کرد.  لابی هایی از جنس محبوبیت، سابقه، اعتبار، رابطه...
در این میان انتظار می رود مسئولان رسیدگی کدخدامنشی را کنار گذاشته و با قاطعیت تمام با مسائل مختلف انضباطی برخورد کنند. در این روزها تصمیماتی را در خروجی جلسات استیناف و کمیته انضباطی و اخیرا هیئت رییسه دیده ایم که به نظر می رسد اعضای محترم به دنبال حل مسئله با کمترین هزینه ممکن بوده اند و در تلاشند به قول معروف ” نه سیخ بسوزد و نه کباب".

 ما هفته های پایانی فوتسال و حق ۸ تیمی که هنوز وضعیت نامشخصی دارند محلی برای کدخدامنشی ندارد و بهتر است همینگونه پس از تحقیقات سریع، با جدیت و معیار قرار دادن قانون و بدون تعارف با هیچ مقامی تصمیمات قاطعی اتخاذ شود تا هم حق تیمی در فصل جاری ضایع نشود و هم عبرتی باشد برای همیشه!!

فصل گذشته در فاصله سه هفته تا پایان نوشتیم" حواستون باشد که حواسمون هست "حالا بعد از یک سال بار دیگر ضمن تشکر از مسئولانی که تا کنون با همت خود لیگی منظم و کم نظیر برگزار کرده اند، به "لابی دارها”ی عزیز می گوییم: حواستون باشه که حواسمون بهتون هست.

انتهای پیام/

برچسب ها: لیگ ، فوسال ، مردان ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار