وزارت خارجه آمریکا : سخنرانی نخست وزیر اسرائیل ، فقط لفاظی تکراری بود

ماری هارف گفت: نتانیاهو جایگزینی خاص برای مذاکرات فعلی معرفی نکرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از وزارت خارجه آمریکا؛ ماری هارف سخنگوی وزارت خارجه آمریکا امروز در کنفرانس خبری خود پاسخ گوی خبرنگاران در مورد مسائل روابط خارجی و سیاست بین الملل دولت آمریکا بود.‎

"ماری هارف" گفت: جان کری وزیر امور خارجه به نشست های خود با ظریف وزیر امور خارجه ایران ادامه داد. وندی شرمن معاون وزیر امور خارجه و تیم او و مونیز وزیر انرژی نیز به این گفتگوها ملحق شدند.همانطور که می دانید وزیر امور خارجه برای دیدار با پادشاه و شرکت در نشستی با برخی از شرکای شورای همکاری خلیج فارس به ریاض سفر می کند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:همانطور که  اتحادیه اروپا پیشتر اعلام کرد یک نشست کامل در این هفته بین 1+5 در سطح روسای سیاسی برگزار خواهد شد که وندی شرمن معاون وزیر خارجه در آن حضور خواهد داشت.من فکر می کنم این نشست در روز پنجشنبه باشد. من در حال حاضر نمی توانم درباره این نشست مطالبی بیان کنم. من فکر می کنم این نشست یک روزه و بین 1+5 و ایران باشد.

ماری هارف گفت:من می دانم همکاران من از جمله رئیس جمهور مطالبی در این زمینه گفته اند.ما مطمئنا هیچ عقیده جدیدی را نشنیدیم.ما امروز یک گزینه قوی در سخنان نخست وزیر درباره نحوه رسیدن به دوره ده ساله(توافق) با حفظ دوره یک ساله برای فرار و قطع چهار مسیر رسیدن ایران به مواد شکاف پذیر برای یک سلاح هسته ای نشنیدیم. 

وی گفت:نخست وزیر در سخنان خود درباره این که توافق بهتر می تواند به چه شکلی و دارای چه شرایط کلی باشد اشاره کرد اما به صورت کامل نگفت که توافق بهتر چگونه است. 

وی راجع به سخنان نتانیاهو گفت:این سخنان به  صورت فرضی بود و او کاملا لفاظی را بیان کرد و چیز دیگری نداشت. نخست وزیر امروز به نوعی حرف های بهت انگیزی زد از جمله این که گفت همه تحریم ها درباره ایران ناگهان برداشته می شوند.به این صورت نیست.

وی افزود:ما همواره گفتیم اگر به یک توافق هسته ای برسیم همچنان تحریم ها برای تروریسم ،حقوق بشر(!) که برای آنها تحریم های بسیار و کاملا شدیدی است و دیگر موضوعات سر جای خود باقی خواهد ماند. ایران محدودیت هایی خواهد داشت که بیشتر از هر توافق دیگری سرجای خود خواهد بود و همانطور که پیشتر گفتم تحریم ها درباره دیگر موضوعات سرجای خود باقی خواهد ماند. در نهایت این که وی درباره نظرش در خصوص  نحوه تلاش ما برای قطع چهار مسیر حرفی نزد.این گفتگوها بسیار پیچیده ،فنی و گسترده است.فقط یک پرسش مطرح نیست.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار