عضو شورای اسلامی شهر تهران به تشریح روند تایید صلاحیت داوطلبان چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات تهران پرداخت.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، مرتضی طلایی عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه یکصد و سی و هفتمین جلسه علنی شورای شهر با اشاره به روند تایید صلاحیت داوطلبان، اظهار کرد: در مرحله اول بررسی‌ها تعداد 13 هزار و 815 داوطلب برای شرکت در انتخابات شورایاری‌ها ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد حضور 12 هزار و 161 داوطلب بلامانع اعلام شد.

وی با بیان اینکه با بررسی‌های به عمل آمده، پرونده 1654 داوطلب دارای نقص فنی عنوان شد، افزود: در مرحله‌ دوم که به بررسی اعتراض کسانی که صلاحیت آنان تایید نشده بود، مربوط می‌شود، 700 داوطلب مورد بررسی قرار گرفتند.

عضو شورای شهر تصریح کرد: مشکل اصلی پرونده این افراد آدرس و محل سکونت آنان بود که با اصلاحیه شورا این مشکل نیز حل شد، همچنین 300 داوطلب در ادامه بررسی‌ها مورد تایید قرار گرفتند.

عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر با اشاره به اینکه در حال حاضر پرونده 684 داوطلب در دست بررسی است، بیان کرد: به طور کل تا کنون صلاحیت 12 هزار و 229 نفر تایید شده است.

وی به انتخابات شورایاری‌های دور سوم اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه در دوره سوم شورایاری‌ها از هیچ مرجعی برای تایید صلاحیت داوطلبان استعلام نداشتیم، اما 15 داوطلب رد صلاحیت شدند که این یک امر طبیعی است.

طلایی در پایان تاکید کرد: هنوز هیچ آماری را به عنوان رد صلاحیت اعلام نمی‌کنیم چرا که از نظر ما پرونده‌ها فقط دارای نقص هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار