ویلیام برنز : آمریکا ، رفتار ایران را تهدید به حساب می آورد‎

قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه ای گفت مساله هسته ای ایران و رفتارهای این کشور در غرب آسیا ، منافع آمریکا را تهدید می کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رادیو ملی آمریکا ؛ قائم مقام سابق وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه ای گفت مساله هسته ای ایران ور فتارهای این کشور در غرب آسیا ، منافع آمریکا را تهدید می کند.‎
ویلیام برنز در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا در اظهاراتی گستاخانه گفت به غیر از مساله هسته ای ، رفتارهای ایران در غرب آسیا آمریکا و متحدان واشنگتن را تهدید می کند.وی افزود مساله هسته ای ، حمایت ایران از حزب الله لبنان و انصار الله یمن ، آمریکا و متحدانش در منطقه را به شدت تهدید می کند. برنز که دیپلمات ارشد آمریکایی حاضر در مذاکرات هسته ای بوده است تاکید کرد به موازات انجام مذاکرات هسته ای باید رفتارهای مذکور را تحت نظر داشته باشیم.
برنز که در مذاکرات هسته ای شرکت داشته است در مورد رفتار تیم ایرانی نیز گفت : " در طول مذاکرات ، متوجه شدیم ایرانی ها بسیار جدی هستند."
این دیپلمات ارشد آمریکایی به دیدار کری و وزرای خارجه عرب سنی کشورهای خلیج فارس اشاره کرد و گفت راه حل مبتنی بر دیپلماسی بهترین جایگزینی است که در حال حاضر در اختیار داریم.
وی که کشورش متهم جدی حمایت از گروههای تروریستی در سوریه و عراق است ، به حمایت عربستان سعودی از داعش اعتراف کرد و افزود در محافل خصوصی بارها نسبت به این رفتار اعتراض کرده ایم.
گفتنی است آمریکا بارها نسبت به رفتار ترکیه و عربستان سعودی در حمایت از داعش اعتراض کرده است ولی در همان حال از این کشورها حمایت کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار