در گفتگو با رویترز

ظریف: در مذاکرات تا جايی که ممکن باشد جلو خواهيم رفت/ اگر غرب اراده کند؛ توافق این هفته نهایی می‌شود

وزیر خارجه ایران روز دوشنبه گفت که در حد توان خود برای به نتیجه رساندن مذاکرات درباره برنامه هسته ای ایران تلاش می کنیم.

ظریف: تمامی تلاش خود را برای به نتیجه رساندن مذاکرات می‌کنیمبه گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز، "محمد جواد ظریف" در مصاحبه با این خبرگزاری گفت: در مذاکرات با "جان کری" وزیر خارجه آمریکا تمامی تلاش خود را بکار خواهم گرفت.

زمانی که از ظریف در خصوص دیدار برنامه ریزی شده اش با "کری" در مونترال سوال شد؛ وی به شبکه تلویزیونی رویترز گفت: "ما تلاش می‌کنیم. ما تا حد توانمان تلاش می‎کنیم."

محمد جواد ظریف گفت در صورتی که آمریکا و کشورهای غربی اراده سیاسی لازم را داشته باشند و با رفع تحریمها موافقت کنند، توافق مربوط به برنامه هسته‌ای ایران این هفته می تواند نهایی شود. 

ظریف گفت: ما در حال حرکت به جلو هستیم، ما نسبت به دفعه قبل پیشرفت کرده ایم و اگر اراده سیاسی لازم برای پذیرش این نکته وجود داشته باشد که بحث تحریم  و توافق با هم سازگار نیست، در این حالت ما می توانیم این بار به یک توافق دست یابیم.


ظریف و کری که در شورای حقوق بشر سازمان سخنرانی کرد، روز دوشنبه به مونترال سوئیس برای دیدار و مذاکره سفر کردند تا این هفته مذاکرات هسته ای را با دیگر مقامات گروه 1+5 دنبال کنند.


انتهای پیام./.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار