آمار سازمان ملل متحد از تلفات در عراق در ماه فوریه 2015

به موجب اطلاعاتی که یونامی از طریق اداره کل بهداشت استان انبار بدست آورده است تعداد تلفات در این استان بالغ بر 372 غیر نظامی(81 کشته و 291 مجروح) بوده است این رغم شامل 23 کشته و 196 مجروح در رمادی، و 58 کشته و 95 زخمی در فلوجه می‌باشد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران طبق آماری که دیروز از سوی هیئت یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق(یونامی) منتشر گردید، در جریان عملیات تروریستی و خشونت‌ها در عراق در ماه فوریه جمعا 1103 عراقی کشته و 2280 نفر مجروح شدند تعدااد کشته شدگان غیر نظامی ششصد و یازده نفر( شامل سی نفر پلیس غیر نظامی) بوده و در عین حال 1353 غیر نظامی که شامل 29 پلیس غیر نظامی نیز مجروح شدند.
 
 علاوه بر آن 492 عضو ارتش عراق شامل اعضای نیروهای پیش مرگ، نیروهای امنیتی و شبه نظامیانی که همراه با ارتش می‌جنگند به استثنای تلفات مربوط به استان انبار نیز کشته و 927 نفر زخمی شده‌اند.
 
بیشترین میزان تلفات در استان بغداد با تلفات 1204 غیر نظامی (389 کشته و 875 زخمی) رخ داده است میزان تلفات در استان دیاله 73 کشته و 69 زخمی در صلاح الدین 39 کشته و 54 مجروح و در نینوا 40 کشته و 17 زخمی بوده است. 
 
به موجب اطلاعاتی که یونامی از طریق اداره کل بهداشت استان انبار بدست آورده است تعداد تلفات در این استان بالغ بر 372 غیر نظامی (81 کشته و 291 مجروح) بوده است این رغم شامل 23 کشته و 196 مجروح در رمادی، و 58 کشته و 95 زخمی در فلوجه می‌باشد. 

 در این ارتباط آقای "نیکولای ملادنوف" ، نماینده ویژه مدیر کل سازمان ملل متحد در عراق اظهار داشت: حملات تروریستی روزانه توسط داعش عمدا همه‌ی عراقی‌ها را هدف قرار می‌دهد، همچنین گزارش‌هایی بدست رسیده است که گویای قتل‌های انتقام جویانه توسط گروه‌های مسلح در مناطق آزاد شده از دست داعش است ما در انتظار دریافت نتیجه‌ی تحقیقات دولت در خصوص قتل عامی هستیم که  بر اساس گزارش‌ها اخیرا در استان دیاله رخ داده است.
 
ایشان تاکید کرده‌اند: راه حل صرفا نظامی برای مشکل داعش امکان پذیر نیست ،نماینده ویژه دبیر کل افزود: از همین رو من از درخواست‌های مستمر رئیس جمهور ، نخست وزیر و رئیس مجلس استقبال می‌کنم هر تلاشی برای دستیابی به وحدت از طریق آشتی می‌بایست مبتنی بر قانون اساسی و مشارکت کامل رهبران سیاسی، مذهبی و جوامع از سراسر عراق باشد.
 
به طور کلی، یونامی قادر نیست صحت میزان تلفات در مناطق درگیری را به طور موثری ارزیابی کند، ارقام مر بوط به تلفات در استان انبار از سوی اداره بهداشت ارائه می‌شود که در بالا به ان اشاره شد، در برخی موارد یونامی صرفا تا اندازه‌ای قادر به تایید برخی حوادث است، یونامی همچنین گزارش‌هایی بدون آنکه قادر به تعیین صحت آنها باشد در خصوص میزان تلفات نامشخصی از افراد در نتیجه آثار ثانوی خشونت‌ها پس از فرار از وطنشان دریافت می‌کنند، علت عواملی از قبیل کمبود غذا، آب ، دارو یا مراقبت‌های پزشکی رخ می‌دهد، بنابراین دلایل ارقام گزارش شده را باید حداقل آمار ممکن قلمداد کرد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.