رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در زمینه امر به معروف و نهی از منکر؛

اغراض شخصی بهانه‌ای برای استفاده از امر به معروف و نهی از منکر نشود

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند:‌ نباید برای اغراض شخصی از امر به معروف و نهی از منکر استفاده شود، چرا که این راه بهترین و موثرترین‌ روش برای ترویج کار خیر و جلوگیری از شر است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، امر به معروف و نهی از منکر در مقیاس وسیع و عمومی خود حتی از جهاد بالاتر است و اساس جهاد را این فریضه استوار می‌کند اما اینکه امر به معروف و نهی از منکر چیست و ما در مقابل آن چه وظیفه‌ای داریم در آیات و روایات به صراحت بیان شده است.

امر به معروف و نهی از منکر یکی از ارکان اساسی اسلام و ضامن برپا داشتن همه فرایض اسلامی است و باید در جامعه ما احیاء شود و هر فردی از آحاد مردم، خود را در گسترش نیکی و صلاح و برچیده شدن زشتی و گمراهی و فساد، مسئول احساس کند.
 
با توجه به اهمیت احیا و انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر از این پس در صفحه حقوقی قضایی، دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری را در مورد این فریضه دینی مرور می‌کنیم.

** نهی از منکر در دانشگاه
 
*سوال: گاهی مشاهده‌ می‌کنیم که دانشجوی‌ دانشگاهی‌ و یا کارمندی مرتکب فعل حرام می‌شود،حتی بعد از تذکرات و راهنمائی‌های مکرر هم از کار خود دست برنمی‌دارد، بلکه بر انجام کارهای زشت که باعث ایجاد جو فاسد در دانشگاه‌ است، اصرار می‌ورزد، نظر شریف جنابعالی‌ درباره اعمال بعضی از مجازات‌های‌ اداری موثر مثل ثبت در پرونده آنها چیست؟
 
**مقام معظم رهبری در پاسخ به این سوال بیان کردند: با مراعات نظام داخلی دانشگاه اشکال‌ ندارد و بر جوانان عزیز لازم است که مساله امر به معروف و نهی از منکر‌ را جدی گرفته‌ و شرایط و احکام شرعی آن را به تشویق فعل معروف و جلوگیری‌ از ارتکاب محرمات به کار بگیرند، و از استفاده‌ از آن برای اغراض شخصی باید خودداری‌ نماید و بدانند که این راه بهترین و موثرترین‌ روش برای ترویج کار خیر و جلوگیری از شر است، خداوند شما را به آنچه رضای‌ او در آن است موفق بدارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار