ارتقایی در جلسه کارگروه بحران احتمالی آب گفت: در روزهای پایانی سال جیره بندی و قطع آب نخواهیم داشت.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، خسرو ارتقایی مدیر عامل آب منطقه‌ای استان تهران امروز در جلسه کارگروه بحران احتمالی آب که در استانداری تهران تشکیل شد درباره کمبود آب در شهر تهران اظهار کرد: 125میلیون متر مکعب آب از سد لار، 125میلیون متر مکعب از سد لتیان، و 48میلیون متر مکعب از سد ناملو که مجموعا 280میلیون متر مکعب تامینی شهر تهران از سامانه شهر تهران تامین می‌شود و همچنین از سامانه غرب 357میلیون متر مکعب آب وارد می‌شود که این بیشترین مقدار آب برداشتی از این سامانه  است که نسبت به شرایط عادی 157میلیون متر مکعب آب سطحی کم داریم.

ارتقایی با بیان اینکه در سالهای گذشته به صورت متوسط 3درصد افزایش مصرف آب داشتیم افزود: در حال حاضر با تدابیر انجام شده این میزان به 8دهم درصد رسیده است.

 
وی همچنین با اشاره به  تصفیه خانه ششم تهران گفت: 80درصد از ساخت این تصفیه خانه ساخته شده که اگر بتوانیم این تصفیه خانه را هر چه زودتر به اتمام برسانیم سد طالقان و امیر کبیر را به صورت هم زمان وارد کنیم.
 
مدیر عامل آ‌ب منطقه‌ای استان تهران افزود: در گذشته آب منطقه 21و 22 شهر تهران جزءشبکه آب تهران نبوده اما امروزه این دو منطقه آب زیادی را مصرف می‌کنند که باعث بروز چالش در غرب تهران شده است.

 
ارتقایی در پایان یادآور شد: با لطف خدا روزهای پایانی سال را بدون جیره بندی و قطعی آب پشت سر خواهیم گذاشت و آب را باید مدیریت کنیم که در تابستان 94دچار چالش قطعی آب نشویم.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: آب منطقه ، تهران ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار