ارائه گزارش"پرونده تبانی فوتبال" در پرده ابهام، زوایای دیگر بازرسی از بند ‌350 اوین منتشر شد، مستند باشگاه خبرنگاران توطئه های بند 350 اوین را خنثی کرد، طرح انتقال پایتخت پس از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود و ... از عناوین مهم خبری در اردیبهشت 93 مجلس شورای اسلامی است.

از خنثی کردن توطئه های بند 350 اوین توسط مستند باشگاه خبرنگاران تا مرگ سایه عامل عزل سرکنسول ایران در فرانکفورت می‌شود؟
به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، عناوین مهم خبری مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه سال 1393 به شرح ذیل است:
نماینده مردم تهران در صحن علنی گفت: ظاهرا رئیس‌جمهور کلید چوبی به قفل آهنین می‌زند یا کلید را وارونه می‌چرخاند. 


رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: اگر آقایان خاتمی و احمدی‌نژاد به ریچارد فرای خانه و تقدیرنامه داده‌اند، از بیت‌المال بوده و باید سوال کرد به اذن چه کسی و چرا این کار را انجام داده‌اند.


ارائه گزارش"پرونده تبانی فوتبال" در پرده ابهام 
 رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس با اشاره به بررسی پرونده تبانی در فوتبال گفت: باوجود تاخیری که در زمینه ارائه گزارش صورت گرفته پس از انجام جمع‌بندی نتیجه اعلام خواهد شد اما شاید مسائلی وجود داشته باشد که بنا به مصلحت از بیان آن خودداری کنیم.

رئیس مجلس با بیان اینکه نمایندگان برای خانواده‌هایشان هم وقت بگذارند، گفت: سبک شمردن مجلس عدالت را محقق نمی‌کند و کشور و کلیات نظام را خوار می‌کند.

یک منبع آگاه با اشاره به موضوع بازرسی از بند 350 زندان اوین گفت: در بازرسی انجام شده تعداد زیادی سیم‌کارت تلفن همراه، USB ، mp 3، باتری و مموری موبایل و ... کشف شد.

وزیر آموزش و پرورش در حالی برای پاسخگویی به سوال تعدادی از نمایندگان به صحن علنی رفته بود که با توضیحات خود نتوانست نمایندگان را قانع کند و سرانجام چهارمین کارت زرد کابینه تدبیر و امید را به ارمغان آورد.

وزیر کشور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی برای پاسخ به سوالات مختلف 6 نماینده مجلس حاضر شد که در نهایت تعدادی از آنها از پاسخ‌های وزیر قانع شده و پاسخ‌های وزیر برای تعداد دیگری از نمایندگان اقناع کننده نبود.

رئیس کمیته دفاعی مجلس در پی مستند روشنگری در مورد بند 350 اوین گفت: صدا و سیما با پخش صحنه ها،گفته ها و واقعیت ها باعث شد دست آن ها رو شود و مستند باشگاه خبرنگاران توطئه ها را خنثی کرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به وزیر ارشاد تذکر می‌دهم که به موضوع عدم چاپ توافقنامه ژنو از نگاه نخبگان رسیدگی کند و دلیل اینکه عنوان شده برای چاپ این کتاب باید بخشی از آن حذف شود نیز مشخص شود، آقای جنتی، گویا شما ممیزی را برای کتاب‌های مسئله‌دار حذف کرده‌اید، بنابراین باید به موضوع چاپ کتاب توافقنامه ژنو از منظر نخبگان رسیدگی شود.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها با بیان اینکه گزارش شور دوم کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد طرح انتقال پایتخت در دستور کار صحن علنی مجلس قرار دارد گفت: طرح انتقال پایتخت پس از تائید شورای نگهبان به دولت ابلاغ می‌شود تا در کارگروه ویژه این طرح در دولت مورد بررسی قرار گیرد.

لاریجانی در جمع تشکل‌های کارگری:
مسببان سی دی "من روحانی هستم" به تاریخ هم دروغ می‌گویند/ سلامت کارگران بازیچه دست تأمین اجتماعی نیست
لاریجانی با تأکید بر اینکه مساله سلامت کارگران بازیچه دست کارخانجات و سازمان تأمین اجتماعی نیست، گفت: مجلس در بودجه سال 93 حمایت های خوبی را از حوزه بهداشت انجام داد تا موضوع سلامت به عنوان یکی از مسائل مهم مورد توجه قرار گیرد.

باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد
در حالی رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس از فوت سایه مقدسی دانش‌آموز نخبه 16 ساله ایرانی به دلیل عدم همکاری و اطلاعات کذب سرکنسولگری ایران در فرانکفورت آلمان خبر داد که درخواست‌ها برای عزل عبداللهی بالا گرفته است.

اختصاصی باشگاه خبرنگاران/
روایت عجیب از رفتار قابل تامل سرکنسول ایران در فرانکفورت / عبداللهی مسئول مرگ یک نخبه ایرانی؟!
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس شورای اسلامی از فوت یک شهروند ایرانی در آلمان به دلیل کوتاهی سرکنسولگری ایران در فرانکفورت خبر داد.


در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح شد
فرود هواپیمایی آمریکایی در مهرآباد مشکوک است/ مسئولان توضیح دهند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه فرود هواپیمایی آمریکایی در فرودگاه بین‌المللیی مهرآباد مشکوک است، گفت: مسئولان در این رابطه بیایند و توضیح دهند.

در گفتگوی دواتگری با باشگاه خبرنگاران مطرح شد
علت حمایت وزارت آموزش و پرورش از سرکنسول ایران در فرانکفورت / محورهای طرح سوال از وزیر امور خارجه
رئیس کمیته مطالبات ملی مجلس با اشاره به بیانیه حمایتی وزارت آموز و پرورش از سرکنسول ایران در فرانکفورت گفت: ضمن تشکر از وزیر آموزش و پرورش احساس می‌کنم بر اثر فشار افکار عمومی و این که وزارت امور خارجه هیچ‌گونه پاسخی نسبت به این اقدام سخیف سرکنسول ایران در فرانکفورت ندارد ناگزیر شده با فشار وزارت امور خارجه یا دولت بیانیه دهد.


بروجردی به باشگاه خبرنگاران خبر داد
پیگیری گروگانگیری "قهرمان شمشیربازی" در جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از ورود این کمیسیون به پرونده گروگان گرفته شدن "حامد صداقتی" قهرمان شمشیر بازی کشورمان به منظور بررسی و پیگیری خبر داد.

جهانگیری در نشست فراکسیون رهروان ولایت مطرح کرد
ارسال اسامی ۵۷۵ بدهکار کلان بانکی به قوه قضائیه/ مجموع مطالبات معوق بانک‌ها به 82 هزار میلیارد تومان رسید
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه هم‌اکنون مجموع مطالبات معوق بانک‌ها با ۸۲ هزار میلیارد تومان رسیده است، گفت: ۵۷۵ نفر به‌عنوان بدهکار کلان بانکی شناسایی شده‌اند و اسامی این افراد به قوه قضائیه ارسال شده است.

با انتخاب نمایندگان:
"نوذر شفیعی" ناظر مجلس در هیأت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت شد
با انتخاب نمایندگان نوذر شفیعی به عنوان ناظر مجلس در هیئت نظارت بر مسافرت‌های خارجی کارکنان دولت شد.


در صحن علنی مطرح شد
مطهری: نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در روند قانونگذاری به صلاح مجلس نیست/ لاریجانی: نظر مجمع ارشادی است
نماینده مردم تهران با اشاره به دستورالعمل روز گذشته رئیس‌ مجلس شورای اسلامی به کمیسیون‌های تخصصی مجلس اظهار داشت: نظر مشورتی مجمع تشخیص مصلحت نظام در روند قانونگذاری به صلاح مجلس و کشور نیست.

رئیس مجلس در دیدار سفیر سوریه عنوان کرد:
حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی از مردم سوریه بر حسب وظیفه انسانی
"عدنان محمود" سفیر سوریه در تهران بعدازظهر امروز (دوشنبه 22 اردیبهشت) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار