دو خبر از سوریه

آزادی 23 روستا در قامشلی/ تروریست اتریشی چچنی‌الاصل، فرمانده داعش در سوریه

ارتش سوریه در پی نبردهای شدید با گروه داعش، که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از عناصر این گروه شد 23 روستا را به خصوص در جنوب شرق قامشلی در استان حسکه بازپس گرفت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، یک منبع نظامی گفت، ارتش سوریه روستاهای فرفره، تل احمد، خربه نورا، الطفیحیه، خزنه و صوامع التواریخ در حومه جنوبی قامشلی را به کنترل کامل خود در آورده است.

در خبری دیگر، به نوشته روزنامه اتریشی کرونه زایتونگ یک تروریست اتریشی چچنی الاصل فرماندهی گروه  تروریستی داعش را در سوریه به عهده دارد.

این روزنامه تصریح کرد فرد مذکور دو بار در سال های 2003 و 2012 به درخواست رسمی روسیه و به اتهام مشارکت در عملیات تروریستی و انفجاری که در آن 14 غیر نظامی کشته شدند ، در اوکراین و گرجستان بازداشت شد.

رئیس دفتر فدرال حمایت از قانون اساسی و مبارزه با تروریسم در وین با تاکید بر این که  شماری تروریست اتریشی در درگیری های سوریه کشته شده اند درباره بازگشت این گونه افراد به کشور هشدار داده است.

دفتر مبارزه با تروریسم در وین، وزارت کشور و وزرا و شماری از سیاستمداران و کارشناسان اتریشی پیشتر درباره خطر بازگشت تروریست ها به اتریش و دیگر کشورهای اروپایی و مشکل کنترل انان از طرف مقامات امنیتی هشدار داده بودند.




انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار