رییس انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی، با تاکید بر اینکه بیش از یک چهارم قیر تولیدی در کشور نامرعوب است، گفت: هم‌اکنون اکثر واحدهای کوچک اقدام به تولید قیر بی‌کیفیت می‌کنند، همین امر باعث شده شرکت‌های تولیدکننده بزرگ با مشکل مواجه شوند.

حسن خسروجردی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از یک چهارم قیر تولیدی در کشور نامرغوب است، اظهار داشت: متاسفانه این امر باعث شده بازارهای منطقه را از دست بدهیم.

رییس انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی تصریح کرد: با توجه به اینکه تولید قیر آسان است و اکثر تولیدکنندگان به دلیل بی‌توجهی به استاندارد بودن اقدام به تولید این محصول در کشور می‌کنند، باید نظارت مستقیم روی این محصول صورت گیرد.

خسروجردی تاکید کرد: هم اکنون واحدهای کوچک با تولید قیر بی‌کیفیت که هزینه تمام شده بسیار پایینی دارد، محصولات خود را با تفاوت قیمت‌های زیادی به بازار عرضه می‌کنند که این امر باعث شده شرکت‌های تولیدکننده بزرگ با مشکل مواجه شوند.
 
وی با اشاره به اینکه تولید قیر بی‌کیفیت در کشور یک نوع خیانت محسوب می شود، افزود: استفاده از این قیر‌ها در راهسازی باعث می‌شود تا میزان خسارات جانی و مالی بیشتری به مردم وارد شود. همچنین این عامل سببب می شود که بازارهای صادراتی بزرگ را از دست بدهیم.
 
رییس انجمن صادرکنندگان فرآورده‌های نفتی تاکید کرد: باید در خصوص قیمت "وی‌بی" تعامل موثری مابین واحدهای پالایشگاهی و قیرسازی صورت گیرد.
 
خسروجردی در خصوص قیمت نفت گفت: کاهش قیمت نفت در بازارهای بین‌المللی تداوم نخواهد داشت چرا که اکثر کشورهای تولیدکننده تحمل کاهش قیمت نفت را ندارند و پیش بینی می شود که بازار نفت ظرف چند ماه آینده رونق پیدا کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار