نفت در هفته ای که سپری شد

توقف واردات گازوئیل در کشور/ممنوع شدن اجاره کالا یا دکل در صورت وجود مشابه داخلی

رونمایی از فناوری پارسی سول، مذاکرات گازی تهران و بغداد،کاهش سهمیه سوخت خودروها، ممنوع شدن اجاره کالا یا دکل در صورت وجود مشابه داخلی از مهم‌ترین خبرهای منتشر شده در حوزه صنعت نفت در طول هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ صنعت نفت و گاز و پتروشیمی از محورهای اصلی توسعه اقتصاد کشور است که بیستی مورد توجه اساسی قرار گیرد.


رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با تاکید بر اینکه باید سهم ازدست رفته خود را در بازار عراق بدست آوریم گفت: دلیل اصلی از دست دادن بازار ساختار تجاری ماست که متاسفانه از ریسک حضور در بازارهای ناشناخته فرار می‌کنیم.


کاتوزیان گفت: تولید محلول آمینی به نام پارسی‌ سول به عنوان اولین فناوری بومی شیرین سازی گاز امروز برای نخستین بار در کشور رونمایی شد که می‌تواند در شیرین‌سازی گاز طبیعی کمک شایانی کند. این محلول موجب می‌شود تا گوگرد از گاز جدا شده و بتوان گاز را در شبکه سراسری منتقل کرد.


صفایی، تحریم مجدد این شرکت توسط اتحادیه اروپا را کاملا سیاسی و بدون دلیل فنی و حقوقی اعلام کرد و گفت:مقامات دولت های غربی با تحریم شرکت ملی نفتکش نه تنها مانع استفاده شرکت هاي بين المللي در استفاده از توانمندي های این شرکت کشتیرانی خواهند شد بلکه صنعت حمل و نقل بين المللي دريايي جهان را نیز در بهره گیری از يک ظرفيت عظيم با استاندارد بسيار خوب محروم خواهند کرد.


مدیر توسعه منابع انسانی شرکت ملی نفت ایران گفت: برای صیانت از صنعت نفت باید به تکنولوژی روز مجهز شویم چرا که امروزه وابسته بودن به تکنولوژی قدیم جوابگو نیست.


مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی نفت ایران گفت: بی‌توجهی و غفلت از رعایت برخی از مسائل امنیتی بعضی مواقع تخطی از قوانین در سازمان عوامل مهمی است که به ایجاد هر چه بیشتر ناهنجاری‌ها و فراهم کردن محیط مناسب برای رخنه به مجموعه دامن می‌زند.


مدیر کنترل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: پروژه‌هایی که در این صنعت تعریف و مجوز به آنها ارائه می‌شود باید به صورت زنجیره‌ای باشد تا براساس این مجوز اولویت نخست، تامین نیاز داخلی در دستور کار قرار گیرد.


مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از سفر هیئت ایرانی به عراق برای انجام مذاکرات و نحوه اجرایی کردن جزئیات قرارداد صادرات گاز به بصره و بغداد در هفته جاری خبر داد.


معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی از گفتگوهای مستقیم و غیر مستقیم با هیئتهای خارجی در دوره آغاز به کار دولت یازدهم خبر داد و گفت: همه طرفهای خارجی برای حضور در ایران مشتاق اند اما منتظر نتایج مذاکرات هسته ای هستند.


مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی کامل فاز ۱۲ پارس جنوبی، حدود ۶ میلیارد دلار درآمد تنها از تولید گاز این فاز طی یک سال عاید کشور می‌شود.


مدیرعامل اسبق شرکت نفت و گاز پارس به منتقدان اقدام‌های وزارت نفت در راه اندازی فاز ١٢ گفت: باید به افرادی که این انتقادها را مطرح می‌کنند بگویم پیشرفت پالایشگاه تا ٩٥ درصد یک طرف و پنج درصد باقیمانده نیز به لحاظ حجم کار و پیچیدگی یک طرف دیگر است.


رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور اعلام کرد: سهمیه سوخت تاکسی‌های بنزین سوز از اول اسفند از 900 لیتر به 750 لیتر و سهمیه سوخت تاکسی‌های دوگانه سوز از 900 لیتر به 500 لیتر کاهش یافت.


مدیر طرح احداث جایگاه سی‌ان‌جی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: طرح عرضه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) بر مبنای واحد فروش کیلوگرم، از امروز جمعه (اول اسفند ماه) در جایگاه‌های سراسر کشور اجرایی شد.


مدیر امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران از توقف واردات گازوئیل خبر داد و گفت: ایران بزودی این فرآورده نفتی را صادر خواهد کرد.


یک فعال صنایع تکمیلی پتروشیمی با اشاره به توقف اجرای طرح عظیم پتروشیمی در بسیاری از کشورهای جهان به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و مواد پتروشیمی، گفت: تنوع در تولید محصولات، ارزش افزوده بالاتر و کاهش خام فروشی سه مزیت توسعه صنایع تکمیلی پتروشیمی در دوران کاهش قیمت‌ها به شمار می رود.


مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران در نامه ای دستور توقف خرید یا اجاره کالا یا دکل خارجی را به شرکتهای زیرمجموعه خود ابلاغ کرد.


پروژه بازرسی فنی با هدف ممیزی و اطلاع از وضع سیستمهای حفاظت کاتدی در دستور کار شرکت خطوط لوله جنوب شرق قرار گرفت.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار