این افراد تا 2 ماه ورزش نکنند

افرادی که عمل جراحی بینی انجام داده‌اند تا 2 ماه پس از انجام عمل، ورزش نکنند.

جابر قرشی، جراح پلاستیک گوش حلق و بینی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادی که عمل جراحی بینی انجام می‌دهند در روز اول داخل بینی آنها به طور کامل بسته است و از راه دهان تنفس می‌کنند.

وی افزود: افرادی که جراحی بینی انجام داده‌اند از مایعات و پوره‌های نرم استفاده نمایند همچنین اینگونه افراد در هنگام خواب، 2 بالشت زیر سر خود بگذارند.

این جراح پلاستیک گوش، حلق و بینی ادامه داد: پس از 7 تا 8 روز گچ بینی افرادی که جراحی انجام داده‌اند برداشته می‌شود اینگونه افراد هفته‌ای یکبار به منظور ویزیت به پزشک خود مراجعه نمایند برای آنها پس از برداشتن گچ، چسب زده می‌شود.

قرشی با اشاره به راههای دیگر مراقبت پس از جراحی بینی بیان کرد: در صورتی که هنگام ویزیت هفته‌ای، بیمار به ماساژ بینی پس از عمل جراحی نیاز داشته باشد از این شیوه برای آنها استفاده می‌کنند همچنین تا 2 ماه به بینی این افراد ضربه‌ای وارد نشود. علاوه بر آن اینگونه افراد تا 2 ماه اجازه ورزش کردن ندارند و پس از این زمان می‌توانند ابتدا ورزش‌های سبک انجام دهند.

وی بیان کرد: به طور معمول افرادی که بینی گوشتی خود را عمل کرده‌اند تا 3 ماه از انجام ورزش خودداری نمایند در این مدت برای این افراد در صورت لزوم از چسب نیز استفاده می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار