با وجود اهمیت پوکی استخوان و هزینه‌های سنگین ناشی از این بیماری ، اما همچنان پوکی استخوان مورد بی توجهی قرار گرفته که این موضوع در آینده بسیار درد سر ساز می‌شود.

مهدی لطفی نیا،استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: مشکل پوکی استخوان یا استئوپروز، از مشکلات بسیار شایع و مهم است که اگر چه در اغلب موارد در سنین بالا بروز می‌کند اما، شیوع آن در سنین سالمندی و حتی جوانی بیشتر شده است.

وی با اشاره به لزوم پیشگیری از پوکی استخوان، تصریح کرد: با وجود اهمیت پوکی استخوان و هزینه‌های سنگین ناشی از این بیماری‌ اما، همچنان پوکی استخوان مورد بی توجهی قرار گرفته که این موضوع در آینده بسیار دردسر ساز می‌شود.

لطفی نیا گفت: یکی از دلایل پوکی استخوان مصرف کم شیر و سایر لبنیات است که متاسفانه در کشورمان این موضوع و البته این مشکل کاملا نمایان و مشخص است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از آسیب‌های ارتوپدی به ویژه شکستگی‌های استخوانی نظیر شکستگی‌های مچ دست، ران، ستون مهرها، شانه، لگن، مچ پا به دلیل پوکی استخوان بروز می‌کند و در واقع این بیماری یکی از دلایل بروز آسیب‌ها فوق است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار