دکتر کلانتری گفت: با آغاز طرح تحول نظام سلامت، در تمامی خانه‌های بهداشت، علاوه بر ویزیت افراد، در خصوص بیماریهایی غیرواگیر‌ غربالگری صورت می‌گیرد.

دکتر ناصر‌ کلانتری رئیس مرکز مدیریت شبکه بهداشت کشور در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در خانه‌های بهداشت، ارائه خدمت برای مادران باردار، شیرخواران، کودکان زیر 5 سال، نوجوانان، جوانان و میانسالان‌ وجود دارد و مکمل با توجه به سن و نیاز جسمی‌شان ارائه می گردد. همچنین افرادی که مشکلات ویژه‌ای دارند شناسایی شده و ضمن توجه به عوامل خطر، توصیه‌های بهداشتی و تغذیه‌ای داده می‌شود.

وی ادامه داد: برای 23 میلیون روستایی پرونده سلامت تشکیل گردیده که در این پرونده افراد به 3 گروه سالم، بیمار و در معرض خطر تقسیم‌بندی می‌شوند. به افرادی که سالم هستند، توصیه می شوند همین روند را همچنان ادامه دهند و به افرادی که های‌ریسک از نظر ابتلا به بیماری‌هایی غیرواگیر‌ نظیر پوکی استخوان، دیابت، فشارخون‌ و ... هستند توصیه‌های بهداشتی ارائه می‌گردد.

دکتر‌ کلانتری افزود: برای افرادی که بیمار هستند، علاوه بر تشکیل پرونده پزشکی، در صورت نیاز ارجاع به مراکز درمانی هم در نظر گرفته می‌شود.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار