رویترز :

فریادهای بیهوده "نتانیاهو" برای یارگیری در دشمنی با ایران

خبرگزاری رویترز درمقاله ای نوشت : بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر اسرائیل بی شک انتخابات خوبی را نخواهد داشت .

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز ؛ این خبرگزاری در مقاله ای به قلم " نوگا تارنوپولسکی" نوشت : نظرسنجی های اخیر از اوج گیری اختلافات میان اعضای حزب نتانیاهو با سایر اعضا و احزاب شرکت کننده در انتخابات اسرائیل خبر می دهد . یکی از مواردی که موجب تنش زایی میان احزاب کابینه تل آویو با حزب لیکود شد گزارش مستند و محکمی است که در مورد هزینه های گزافی که نخست وزیر کنونی رژیم ازبودجه های جاری آن در بخش های خصوصی و خانوادگی خود صرف کرده بود . 

این گزارش مالی که پیش از برگزاری انتخابات اسرائیل منتشر گردید ، برای بررسی ابعاد احتمالی مجرمیت به دادستانی کل این رژیم ارجاع داده شده است . در میان اتهامات ، هزینه ماهانه 2 هزار دلار تنها برای تمیز کردن محل زندگی نتانیاهو _ که خانواده وی به ندرت در آن اسکان دارند _ قرار دارد . همچنین بخش اعظمی از هزینه های اختصاص داده شده برای مابینه اسرائیل صرف مخارج خصوصی و شخصی نخست وزیر شده است . 

پاسخ نخست وزیر اسرائیل به این اتهامات ، اتهام زنی به " منی نفتالی " مدیر سابقش در امور خانوادگی بود . نفتالی دارای سابقه فعالیت های نظامی است و اقدامات امنیتی فراوانی را در پرونده خود ثبت کرده است . سال گذشته وی به دلیل عدم تامین مالی و برخی اعتراضات دیگر از مدیریت امور خانواری نخست وزیر اسرائیل استعفا داد . اتهامات وی علیه نتانیاهو شامل فحاشی ، عدم پرداخت هزینه های مربوط به اضافه کاری و سختی های غیرمعمول در زمینه کار برای خانواده وی می باشد . 

در ادامه این مقاله آمده است : روز چهارشنبه گزارش حسابرسی دیگری در زمنیه فعالیت های مسکن سازی منتشر گردید . دراین زمینه نیز _ که در گزارش به " بحران مسکن " نامگذاری شده _ به بی کفابتی های نتانیاهو که موجب افزایش بیش از 36 درصدی در قیمت مسکن شده ، اشاره شده است . پاسخ نتانیاهو به این انتقاد داخلی جالب است : ایران (!) . وی در این باره می گوید : بااین که ما درباره هزینه های زندگی و مسکن صحبت می کنیم ، من هرگز خود زندگی را فراموش نمی کنم . بزرگترین چالش کنونی زندگی ما ممانعت از هسته ای شدن ایران است . 

بتیا گیلادی ، وبلاگ نویس اسرائیلی در تمسخر این اظهارات نتانیاهو می نویسد : فردا ، هنگامی که مدیر بانک _ برای بازپس گرفتن اقساط خود _ با من تماس بگیرد مودبانه به وی خواهم گفت که من هرگز خود زندگی را فراموش نمی کنم و خطر واقعی ای که ما با آن مواجه هستیم " ایران " است . بی صبری های نتانیاهو در زمینه ایران و فعالیت های هسته ای آن نمی تواند توجیهی برای بی کفابتی های داخلی وی باشد . 

قرار است بنیامین نتانیاهو ، استدلال های خود را درباره برنامه هسته ای ایران و لزوم توقف گفتگوهای هسته ای میان ایران و آمریکا را در روز سه شنبه در کنگره مطرح نماید . این سخنرانی از پیش تعیین شده بدون دعوت و حمایت دولت باراک اوباما بوده و برنامه ریزی آن مستقیما بین نتانیاهو جان بورنر ، سخنگوی کنگره انجام گرفته است . در واقع نتانیاهو آخرین تقلای خود را برای تعطیلی مذاکرات هسته ای با ایران انجام می دهد ، مذاکراتی که قویا از سوی باراک اوباما مورد حمایت قرار دارد . 

در بخش دیگری از این مقاله اینگونه اشاره شده : به نظر می رسد اسرائیلی ها در مورد هرگونه نتیجه نامطلوب در انتخابات نگران هستند . کانال ده تلویزیون اسرائیل به نقل از یکی از مقامات ارشد حزب لیکود اعلام کرد که انتخابات در مسیری اشتباه در حال حرکت است . نخست وزیر اسرائیل از اوایل ژانویه 2015 از هرگونه مصاحبه و تعامل با رسانه ها خودداری کرده است . 

نتانیاهو چشم انداز سیاسی برای یک نسل را دردست داشته است. آریل شارون ، ایهود اولمرت و حتی ایهود باراک در مقام ریاست در کابینه اسرائیل قرار داشتند اما هیچ یک از آنها طی 20 سال گذشته تاکنون حیطه اختیار و قدرت فراگیر مانند نتانیاهو نداشته اند . 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار