براساس بررسی‌های انجام شده، بروز بسیاری از سرطان‌ها در زنان از جمله تعدادی از سرطان‌های دستگاه گوارشی با نسبت بیشتری از مردان در حال افزایش است.

قاسم ضیائی، فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مردان بیشتر از زنان دچار سرطان می‌شوند و دلیل اصلی آن نوع زندگی و نوع شغلی مردان است. 

وی گفت: البته در سال‌های اخیر بسیاری از سرطان‌ها در زنان بیشتر از مردان گسترش یافته‌اند که از دلایل آن می‌توان به تغییر سبک زندگی زنان اشاره کرد. 

ضیائی تاکید کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده روی بسیاری از سرطان‌ها در زنان از جمله تعدادی از سرطان‌های گوارشی و ادراری، با نسبت بیشتری از مردان در حال افزایش است. 

وی با بیان اینکه سرطان مثانه از جمله سرطان‌هایی است که در زنان با سرعت بالایی در حال گسترش است، یادآور شد: افزایش استعمال دخانیات در بین زنان مواجهات شغلی و نوع شغل‌های آنها موجب شده که هم شیوع سرطان مثانه در زنان افزایش یابد و هم سن ابتلا به این سرطان کاهش یابد. 

ضیائی خاطر نشان کرد: سرطان‌های ریه،پوست و سرطان‌های گوارشی از دیگر سرطان‌هایی هستند که در زنان با شتاب بالایی در حال گسترش است. 



انتهای پیام/ 

برچسب ها: سرطان ، زنان ، شغل ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار