كارخانه جواهر سازی "فابرژه" پس از ٩٩ سال، بار دیگر اقدام به ساخت تخم مرغی زینتی همراه با ١٣٩ مروارید و ٣٣٠٠ الماس كرده است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از آرت دیلی؛ در حدود ٩٩ سال از ساخت آخرین تخم مرغ سلطنتی توسط " فابرژه " و به دستور "تزارنیكولاس دوم " می گذرد كه جواهر ساز مشهوراقدام به ساخت نمونه جدیدی با ١٣٩ مروارید سفید مرغوب و بیش از ٣٣٠٠ الماس كرده است .

به گفته این جواهر ساز این تخم مرغ سلطنتی سه شنبه آینده در نمایشگاه ساعت و جواهرات دوهه به نمایش گذاشته می شود .

سنت هدیه دادن تخم مرغ های زینتی و دكوراتیو از زمان پدر نیكولاس دوم ،" تزار الكساندر سوم" آغاز شد . وی  با  دادن اولین تخم مرغ زینتی در جشن عید پاك  به همسرش " امپرس ماریا "  وی را بسیار متعجب ساخت .

آخرین نمونه این تخم مرغ های سلطنتی با نام " تخم مرغ ارتش آهنی" در سال ١٩١٦ و به دستور "تزار نیكولاس ٢ " قبل از بركناری از سلطنت ساخته شده كه او نیز آن را به عنوان هدیه به همسرش "الكساندرا" تقدیم كرده است.

 كارخانه " فابرژه" به مناسبت  سالگرد ١٠٠ سالگی تخم مرغ های سلطنتی و احیای سنت هدیه دادن این گنجینه گرانبها، این اثر جدید را به دنیا عرضه كرده كه به زودی در نمایشگاه قطر به مزایده گذاشته می شود . قیمتی كه این كارخانه برآورد كرده در حدود ٢ میلیون دلار است كه البته مبلغ ناچیزی است. چراكه آخرین نمونه باقیمانده از این تخم مرغ ها سال گذشته ٣٠ میلیون دلار  در حراجی جواهرات به فروش رسیده است . 

به گفته كارخانه " فابرژه" در كل ٥٠ عدد از این نمونه تخم مرغ ساخته خواهد شد .


انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار