نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: مجلس و سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان رسیدگی ویژه به دریای خزر داشته باشد، چرا که جان این دریاچه در خطر است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران "آیت الله نورمفیدی" در سومین اجلاس هم اندیشی ملی خزر گفت: دریای خزر از جنبه‌های گوناگون باید مورد توجه قرار گیرد. 
 
وی افزود: اگر در گذشته دریای خزر خیلی مورد توجه قرار نمی‌گرفت، اما امروز احساس می‌شود برای دنیا مهم شده است. 
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی برخی قدرت‌های جهانی مخصوصا آمریکا با اهداف مختلف قصد حضور در منطقه دارند و البته آمریکا این منطقه را به خاطر ایران یک کانون خطر احساس می‌کند. 
 
وی تصریح کرد: حضور نیروهای مختلف به ویژه آمریکا در کشورهایی مثل آذربایجان، ترکمنستان و... گسترده شده است. 
 
آیت الله نورمفیدی گفت: پیشنهاد من این است در شرایطی که برای روسیه پیش آمده که نگاهی به کشورهای آسیایی دارد و از سویی به دلیل خطرهایی که از طرف آمریکا احساس می‌شود، باید توجه ویژه‌ای به دریای خزر داشته باشیم. 
 
نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان گفت: جان دریاچه خزر در خطر است و من برای این دریاچه احساس خطر می‌کنم. 
 
وی در ادامه گفت: سالانه ۱۲۰ الی ۱۳۰ تن خاویار از سواحل شمالی استخراج می‌شد اما امروزه به کمتر از یک تن رسیده است که این جای نگرانی دارد. 
 
آیت الله نورمفیدی گفت: مجلس و سه استان شمالی مازندران، گیلان و گلستان برای دریاچه خزر فکری کنند تا از وضعیت فعلی بیرون آید چرا که خود دریاچه در خطر است. 
 
نماینده ولی فقیه در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله رسیدگی ویژه مجلس و سه استان شمالی بتواند دریاچه خزر را از خطر نجات دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار