فرماندار شهرستان خلخال گفت: خلخال آماده پذیرایی از مسافران نوروزی است .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ شهرستان خلخال‌ در جنوب استان اردبیل واقع شده‌است و مرکز آن شهر خلخال است.

این شهرستان از طرف شمال به شهرستان کوثر از طرف شرق به‌ استان  گیلان از طرف جنوب به استان زنجان و از طرف مغرب به  شهرستان میانه محدود می‌شود.

شهرستان خلخال یک منطقه کوهستانی است که ارتفاع آن از شرق به غرب و از شمال به جنوب کاهش می‌یابد رشته کوه‌های تالش درشرق آن از شمال به جنوب کشیده شده‌ است که مانند سدی میان دریای خزر و استان گیلان و آذربایجان قرار گرفته‌ است به طوری‌ که بر خلاف دامنه‌های شرق در دامنه‌های غربی آن در منطقه خلخال به جهت کاهش باران و خشکی هوا پوشش گیاهی انبوه و چشمگیری دیده نمی‌شود در این شهرستان رود مهم و شاخه‌های آن مانند  شاهرود   آرپاچای و شنگ‌آباد به طرف جنوب جریان داشته و سرانجام به  دریای خزر می‌ریزد این منطقه از لحاظ آب وهوا دارای تابستانهای معتدل و رمستانهای سرد است 

به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی و شرایط کوهستانی این منطقه دارای جالبترین منابع آب‌های گرم معدنی است که مهم‌ترین آنها      آب گرم معدنی خلخال سویی با نام محلی ایستی سو در بخش سنجد در فاصله شهرهای گیوی و خلخال می‌باشد.

صنایع دستی شهرستان خلخال

از میان هنرهای دستی معروف این شهرستان می توان به تهیه شال، جاجیم‌های ابریشمی و پشمی، گلیم بافی، پلاس، لباس‌های پشمی و کرکی و بافت مسند اشاره نمود.

بافت گلیم و مسند در خلخال رواج دارد و در این منطقه گاه مسندهای بسیار نفیس دیده می شود که هنرمندان خلخالی آن را به صورت برجسته می بافند.

جاذبه های گردشگری شهرستان خلخال

از جمله جاذبه های گردشگری شهرستان خلخال می‌توان به تفرجگاه وپیست اسکی اندبیل، ازناو خلخال، روستای گردشگری کزج ،آبشارنره گر، قلعه خشتی گیلوان، غار جلال آباد، غارئیدی دام، روستای گردشگری نمهیل، و آبگرم گرمخانه اشاره کرد که همه ساله میلیون ها مسافر از این مکان ها و جاذبه های گردشگری شهرستان خلخال دیدن می کنند.

جاده خلخال اسالم

جاده گردشگری خلخال – اسالم که شهرستان خلخال در استان اردبیل را به اسالم در استان گیلان متصل می کند به دلیل برخورداری از شرایط خاص و اقلیم کوهستانی و ترکیب طبیعت جنگلی با دشت امروز به عنوان رویایی ترین جاده جنگلی کشور شناخته می شود.

پذیرایی از میهمانان نوروزی در خلخال

فرماندار خلخال گفت: ستاد اجرایی تسهیلات سفرهای نوروزی در سطح شهر برای پذیرایی از میهمانان نوروزی در خلخال آمادگی کامل داشته و آموزش و ارتقای ظرفیت حوزه نمونه گردشگری و روستاهای هدف گردشگری و امامزادگان در ایجاد زیرساخت‌ها برای بهره‌برداری مناسب از این امکانات باید تقویت شود.

احمدی با بیان اینکه حدود یک میلیون مسافر هر ساله از خلخال عبور می‌کنند، افزود: برای جذب گردشگر باید برنامه‌ریزی مناسب داشته باشیم و با پذیرایی مناسب، اقامت مسافران را در خلخال، به بیش از 24 ساعت ارتقا داده و زمان مطلوب استقرار مسافران بایدحداقل به 48 تا 72 ساعت برسد.

امید است که مسافران و گردشگران نوروزی با سفر به این مکان بکر خاطرات خوشی را از این سفر داشته باشند.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.