روزهای پایانی سال فرا رسیده است و مانند همیشه این روزها شور و شعف خاصی درمیان مردم به وجود آورده است، اما آیا این روزها تمامی پدران زحمتکش در مقابل نیازهای خانواده‌ خود سربلند و پر نشاط هستند؟!

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، روزهای پایانی سال فرا رسیده است و مانند همیشه این روزها شور و شعف خاصی درمیان مردم به وجود آورده است، اما آیا این روزها تمامی پدران زحمتکش در مقابل نیازهای خانواده‌ خود سربلند و پر نشاط هستند؟!

از روز گذشته تاکنون پیرمردان زحمتکش و پرغروری که رنج سال‌ها کار و تلاششان را می‌شود بر روی ظاهر خمیده و شکسته‌شان دید در مقابل مجلس نشسته‌اند تا شاید بتوانند همراهی از میان نمایندگان خانه ملت برای مشکلات خود پیدا کنند.

وقتی برای پرس و جو به طرفشان می‌رویم با رویی گشاده با ما برخورد می‌کنند و در بیان مشکلشان می‌گویند؛ ما بازنشستگان فولاد اصفهان طی سه ماه اخیر حقوق و حتی عیدی خود را دریافت نکرده‌ایم و حال از اصفهان و شهرستان‌های اطراف آن به تهران آمدیم تا شاید بتوانیم با حل مشکلمان، شب عیدی در کنار خانواده خود سربلند باشیم.

پیرمرد دیگری به ما نزدیک می‌شود و می‌گوید ما که امروز پیر و ناتوان شده‌ایم، روزی محکم و با اقتدار با کار و فعالیت در کارخانه‌ فولاد در مقابل توپ و خمپاره‌های صدام ایستادیم و کار کردیم تا چرخ صنعت کشور نایستد و اکنون که از پای افتاده‌ایم و نیازمند حقوق بازنشستگی خود، دستمان به هیچ کجا بند نیست.

وی ادامه می‌دهد که ما حقوق بازنشستگی خود را از صندوق بازنشستگان فولاد دریافت می‌کردیم که اکنون به ما می‌گویند این صندوق خالیست و پولی برای پرداخت وجود ندارد و اکنون به درب خانه ملت آمده‌ایم تا نمایندگانمان این مشکل را حل کنند.
 
روز گذشته در صحن علنی "محمدرضا پورابراهیمی" عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از بلاتکلیفی وضعیت بازنشستگان صندوق فولاد اعلام کرد، 88 هزار نفر از عزیزان بازنشسته در صندوق فولاد مطالباتشان هنوز بلاتکلیف است و طی چند ماه اخیر به صورت متداوم به وزیر کار، رفاه و تعاون اجتماعی جهت رسیدگی به مطالبات بازنشستگان صندوق فولاد تذکر داده‌ایم و اگر وزیر رفاه به سرعت به این موضوع رسیدگی نکند قطعا موضوع استیضاح وی را در آینده به جریان خواهیم انداخت.

چند تن از بازنشستگان فولاد بعد از شنیدن سخنان پورابراهیمی بیان کردند که آیا استیضاح وزیر رفاه، کار و تعاون مشکل شب عید خانواده‌های ما را حل خواهد کرد؟ ما برای یازدهمین بار  است که برای حل مشکلمان به اینجا آمد‌ه‌ایم و امروز هم "حسن کامران" نماینده اصفهان با ما صحبت کرد و امیدواریم هر چه زودتر مشکلمان حل شود.

و در ادامه یکی از آن‌‌ها با لبخند می‌گوید، خانمم گفته "تا پول نگرفتی برنگرد".

هوا در حال تاریکی و سوز سرما بیشتر از قبل شده بود و برخی از آنان برای فرار از سرما به دور خود پتو می‌پیچیدند، ما نگران از اینکه آن‌ها شب را باید در کجا سپری کنند که یکی از آن‌ها با لبخند گفت که بعد از یک عمر زندگی امشب را کارتن خوابی خواهیم کرد.

اما خدارو شکر با همت برخی نمایندگان مجلس قرار شد آن‌ها شب به خانه کارگر بروند تا از گزند سرما در امان بمانند و شان این پدران عزیز حفظ شود، آنها رفتند تا قدری استراحت کرده تا شاید با قدری خوابیدن چشم‌های نگران و ملتمس خانواده خود را در این شب عید فراموش کنند.

و امروز هم بار دیگر این پدران غیرتمند برای طلب یاری به درب خانه نمایندگان خود آمده‌اند تا حداقل دولت از طریق آن‌ها فکری برای حل مشکل این پیران زحمتکش و با غیرت کند و امیدواریم این عزیزان با دستی پر در این شب عید به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.
 

ابوترابی‌فرد در صحن علنی: نشست جمعی از نمایندگان با "ربیعی" برای پیگیری مشکل بازنشستگان فولاد/ معوقات و عیدی بازنشستگان تا پایان سال پرداخت می‌شود

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف آباد طی تذکری به ماده 80 آیین نامه داخلی گفت: هییت رئیسه مجلس باید در خصوص حفظ شان مجلس اقدامات لازم را انجام دهد.
 
وی افزود: متاسفانه چند ماه است که بازنشستگان صعنت فولاد حقوقشان را دریافت نکرده‌اند و دیروز و امروز  با وضعیت اسفناکی جلوی مجلس تجمع داشتند وبسیاری از آنها کهولت سن دارند.

نماینده مردم نجف‌آباد متذکر شد: انتظار می‌رود مجلس نسبت به این موضوع حساسیت لازم را داشته و این موضوع را پیگیری کند.
 
در ادامه محمد حسن ابوترابی فرد در واکنش به تذکر آیین نامه‌ای نماینده مردم نجف‌آباد در خصوص معوقات بازنشستگان صعنت فولاد گفت: بنده در رابطه با موضوع مذکور شب گذشته با وزیر، تعاون و کار و رفاه اجتماعی جلسه‌ای داشته‌ام و خوشبختانه پیگیری دوستان نماینده باعث شد که نسبت به پرداخت حقوق بازنشستگان صنعت فولاد  در ماه‌های باقی مانده سال تسریع شود.
 
نایب رئیس مجلس شورای در ادامه تصریح کرد: پیرو حضور کارگران محترم صنعت فولاد و آهن مقابل درب مجلس شورای اسلامی حتی جمعی از نمایندگان به نمایندگی از مجلس از جمله آقایان منصوری آرانی، سید هادی حسینی، محجوب، ایرانپور، و مقتدایی منتخب شدند تا با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جلسه‌ای داشته باشند که در این جلسه صورت گرفته تصمیمات خوبی در مورد پرداخت معوقات بازنشستگان صنعت فولاد گرفته شد و قرار شده حقوق و مزایا و عیدی آنها به سرعت پرداخت شود.
 
ابوترابی فرد در پایان خاطر نشان کرد: نمایندگان 13 استان موضوع مطالبات بازنشستگان صنعت فولاد در مجلس شورای اسلامی را پیگیری کردند.


 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار