کامران در سوال از وزیر صنعت:

آقای وزیر! پول‌های صندوق بازنشستگان فولاد کجا رفته است؟

نماینده سؤال کننده از وزیر صنعت، معدن و تجارت درخواست کرد که محل سرمایه گذاری منابع صندوق بازنشستگی فولاد مشخص شود.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، حسن کامران در نشست علنی امروز (سه‌شنبه ۲۴ تیرماه) مجلس شورای اسلامی در رابطه با دلایل سؤال از وزیر صنعت، ‌ معدن و تجارت گفت: قبل از ماه مبارک رمضان کارکنان صنایع فولاد از ۱۳ استان در مقابل مجلس تجمع کردند و نایب رئیس مجلس به رئیس کمیسیون اجتماعی مأموریت دادند که به وضعیت صندوق بازنشستگی فولاد رسیدگی شود.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تجمع کنندگان به دنبال منابع موجود در صندوق بودند گفت: طبق قانون ۱۰ درصد از این منابع کسر و ۲۰ درصد هم دستگاه‌های اجرایی از آن کاستند حال وزیر بگوید که این پول کجاست.
 
وی خطاب به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق اعلام شما این سرمایه به تازگی به صندوق تأمین اجتماعی واریز شده اکنون مشخص کنید که مبلغ واریزی چقدر است گفته شده که طبق یک تفاهم نامه منابع نزد بانک سامان سرمایه گذاری شود که رئیس این بانک هم از ماجرا اعلام بی‌خبری کردند.
 
کامران تصریح کرد: طبق تفاهم نامه صندوق و بانک سامان بانک باید از سود کسب شده حقوق مستمری بگیران را پرداخت کند اما براساس گزارش دیوان محاسبات واریز وجوه وصولی به حساب بانک سامان منجر به تأخیر در پرداخت حقوق بازنشستگان شود.
 
وی گفت: صنایع پول یک بازنشسته را کسب و در صندوق سپرده گذاری می‌کند مجددا صندوق پول را نزد بانک می‌گذارد و بانک از پرداخت اجتناب می‌کند آیا نباید مشخص شود که مقصر کجاست حقوق بازنشستگان از مهرماه سال گذشته به تأخیر افتاده و سوال این است که پول کجاست.
 
وی با اشاره به مصاحبه قاضی سراج گفت: مدیرعامل صندوق بازنشستگی (م ش) مبلغ ۱۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال کسب مال نامشروع و پول شویی انجام داده و رئیس هیأت مدیره شرکت فولاد فام نیز ۶. ۸۷۵. ۴۸۲. ۳۰۶. ۰۰۰ گشایش انجام داده و باید مشخص شود که فولاد فام چه ارتباطی با صندوق بازنشستگی دارد.
 
کامران در پاسخ به صحبت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت به ظاهر جناب آقای نعمت‌زاده متوجه صحبت‌های اینجانب نشده‌اند ما اگر یک ماه حقوقمان به تاخیر افتد اعتراض می‌کنیم اما چطور ممکن است که بازنشستگان ذوب آهن و فولاد در سیزده استان چندین ماه است که حقوقشان با تاخیر روبرو می‌شود.
 
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حقوق بازنشستگی این افراد بسیار ناچیز بوده و آن‌ها در حال حاضر در تامین هزینه‌های زندگی با مشکل روبرو هستند و باید در این زمینه پاسخگو بود. بسیار جای تعجب است که وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت در حوزه فولاد و ذوب آهن با تجربه بوده و تازه کار نیستند و در حال حاضر مدیران صندوق‌های بسیاری را جا به جا کردند اما مشخص نیست که چرا در این زمینه پاسخگو نیستند.
 
وی تصریح کرد: مراجعات این چنینی از جانب بازنشستگان فولاد و ذوب آهن تنها به یک یا دو روز مربوط نمی‌شود بلکه ماه‌ها این مشکلات ادامه داشته است. اما برای حل این مشکل متاسفانه در حال حاضر وزرا به گردن همدیگر انداخته و هیچ کس اقدام خاصی را انجام نمی‌دهد باید مشخص شود که کدام سازمان و یا وزارتخانه در این زمینه پاسخگو است تا هر چه سریع‌تر این مشکل حل شود.
 
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این شرایط در حال حاضر به صلاح کشور نبوده و خواهشمندم که دستور فرمائید به منظور اجتناب از سرگردانی و بروز مشکلات غیرقابل پیش بینی حداقل هزینه درمان این بازنشستگان را تقبل کنند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهرام اسماعلی
۱۰:۴۲ ۲۵ تير ۱۳۹۳
اقای کامران تشکرازحمات شما که بفکر این قشر درمانده هستید وبرای گرفتن حق این مظلو مان دفاع می کنید انشااله خداوند به شما ثواب اوخروی عطا فرماید .با تشکر بازنشسته فولاد مبارکه
آخرین اخبار