فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) گفت: در اقتصاد مقاومتی، سپاه در همه ابعاد اعم از سلاح، تجهیزات و مهمات بالای 90 درصد به خودکفایی رسیده است.

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران،  سردار "مرتضی صفاری" فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در حاشیه سومین همایش علوم و مهندسی دفاعی در سپاه با رویکرد اقتصاد مقاومتی در جمع خبرنگاران در رابطه با دستاوردهای این همایش در حیطه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: موضوع اقتصاد مقاومتی موضوعی است که از پارسال و به خصوص امسال به صورت جدی به آن پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: در سال 91 و 92 دو دوره از این همایش را برگزار کردیم اما امسال یکی از موضوعات جدی ما در رابطه با اقتصاد مقاومتی است، از همین رو در این نشست‌های تخصصی به ابعاد گسترده اقتصاد مقاومتی پرداخته می‌شود و تلاش ما این است که به صورت کاربردی این موضوع را دنبال کنیم و با ارائه نظریه‌های مختلف در این باره بتوانیم اقدامات گسترده‌ای را پیاده کنیم. حتی در فراخوان مقاله که در رابطه با موضوع همایش ترتیب داده بودیم، از 164 مقاله 119 مقاله کاربردی انتخاب شدند که ابعاد مختلف مهندسی و اقتصاد مقاومتی پرداخته شده است.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) ادامه داد: در این همایش نسبت به سال گذشته پیشرفت چشم‌گیری داشتیم که توانستیم 6 نشست تخصصی کمیته‌های علمی در 6 موضوع مربوط به علوم مهندسی، دفاعی و پدافند غیرعامل داشته باشیم که از همین رو تلاش ما بر این موضوع متمرکز است که این مقالات و اقدامات در کشور کاربردی شود.

سردار صفاری گفت: در رابطه با اقتصاد مقاومتی، سپاه در همه ابعاد اعم از سلاح، تجهیزات و مهمات بالای 90 درصد به خودکفایی رسیده‌ که در موارد خاص نیز با مهندسی معکوس و با بهینه‌سازی به رشد خوبی رسیده‌ایم و در همه عرصه‌های خودکفایی نیز قدم برمی‌داریم و باید این موضوع الگویی در سراسر کشور شود که در این راستا قدم برداشته شود.

وی تأکید کرد: نکته‌ای اینجا وجود دارد که دشمنان در تلاش هستند تا جنگ فراگیر اقتصادی علیه کشور ما صورت دهند و از همه ابعاد استفاده می‌کنند تا روحیه اقتصاد مقاومتی را از ما بگیرند و بشکنند. به عنوان مثال موضوعی که مقام معظم رهبری فرموده‌اند آن بود که ما باید تولیدات داخل را افزایش دهیم که این از تحقق تحریم‌های اقتصادی جلوگیری می‌کند و باید این به عنوان یک محور کاری قرار گیرد زیرا دشمن سرمایه‌گذاری شدیدی کرده است تا هر قسمت کشوری که می‌خواهد تولید داخلی داشته باشد با انجام جنگ روانی و هزینه‌های هنگفت و کارشکنی با عوامل خارجی یا داخلی به دنبال ایجاد خلل در تولید داخل است.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) افزود: اکنون تبلیغات زیادی علیه تولیدات داخلی از سوی دشمنان صورت گرفته که می‌خواهند با ایجاد جوی مسموم تولید داخل را زیر سؤال ببرند و می‌خواهند طوری جا بیاندازند که هزینه تولید داخل از واردات بیشتر است تا کمتر مردم سمت تولید بروند و اکنون دشمن به شدت جنس‌های خارجی را تبلیغ می‌کند تا فرهنگ ما را مورد هدف قرار دهد و مصرف‌گرایی و تجمل‌گرایی را در بین آحاد ملت در جامعه ترویج دهند.

سردار صفاری تأکید کرد: متاسفانه دولت ما این موضوع را درک نکرده و به صورت ضرب‌الاجلی اعلام می‌کند که واردات خودروهای لوکس، میوه، برنج و از این قبیل آزاد است که این موضوع برای کشور بسیار خطرناک است و تولید داخل متوقف می‌شود.

وی اظهار داشت: دشمن هزینه‌های زیادی را صرف تبلیغات علیه تولیدات داخلی ایران می‌کند که عوامل و جریان‌های نفوذی نیز در کشور به دنبال جوسازی منفی برای ایجاد خلل در تولیدات داخلی هستند، از همین رو اگر هوشیارانه عمل نکنیم، بیکاری، فساد و فقر در جامعه افزایش پیدا می‌کند. به همین جهت است که مقام معظم رهبری و امام راحل بر امر تولید داخلی و خودکفایی در همه امور تأکید ویژه‌ای داشتند و دارند.

فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین (ع) در ادامه بیان کرد: شعار "ما می‌توانیم" در جنگ اتفاق افتاد و ما با توانمندی، اتکا به نیروی داخلی و جوانان و منابع معدنی و زیرساخت‌های خوبی که داریم می‌توانیم به رشد کافی خوبی برسیم.

سردار صفاری در پایان خاطر نشان کرد: در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکسری تلاش‌هایی شده است که کمتر به جنس خارجی رجوع شود و ابعاد تولید داخلی توسعه پیدا کند و ما نیز باید گفته رهبری را بتوانیم عملیاتی کنیم و این همایش نیز با این هدف دنبال می‌شود و به امید خدا اثر خود را خواهد گذاشت تا بتوانیم این گفتمان را در جامعه گسترش دهیم و مقابل دشمنان ایستادگی کرده و آنان را به زانو دربیاوریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار