داعش یا بوکوحرام فرقی نمی‌کند، مهم حفظ منافع آمریکاست و راهی بهتر از ایجاد میدان‌های جنگی ساختگی و همیشگی نیست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، زمانی که امپریالیسم آمریکا، توانایی‌اش در "حوزه نظامی" محدود می‌گردد، متعاقبا گزینه‌های سیاست خارجی آمریکا نیز محدود می‌گردد. 


 از زمانی که آمریکا از نظر قدرت نظامی بر جهان برتری محسوس پیدا کرد، واشنگتن توانایی مدیریت و تبدیل تمام جهان به یک میدان جنگی را برای تامین منافع خود تحت کنترل گرفت. 

جنگ دائمی از یک منطق مشابه، به عنوان یک فرقه مرگ، برخوردار بوده است . در واقع ، یک جنگ به ایجاد جنگ دیگر- به معنای واقعی کلمه، نقش داشته است.

رئیس جمهوری آمریکا، باراک اوباما یک استاد ماهر در "عرضه و تقاضای نظامی" است . عملیات ماهرانه وی و متحدان اوباما در عرضه (تجهیزات) به گروه‎های افراطی با سلاح‌های پیشرفته، و یا از طریق تامین مالی ، در مواردی همچون سناریوی لیبی کاملا مشهود بوده  است (در تبدیل آسیا و افریقا به میدان جنگی ) ، که در نتیجه این اقدامات برنامه‌ریزی شده ، تقاضا برای مداخله از کشور به اصطلاح طرفدار حقوق بشری جهانی - ایالات متحده آمریکا -  مطرح می‌گردد . 


این یک فرمول شیطانی برای گسترش جهنم جنگ و ناآرامی بر روی زمین است ، که بر حسب اتفاق از یک منطق ساده تبعیت می‌کند : از آنجایی که ایالات متحده به لحاظ قدرت نظامی ، از برتری محسوسی برخوردار است ، واشنگتن از این مزیت در تبدیل تمام جهان به یک میدان جنگی برای تامین و حفظ منافع خود بهره‌برداری سوء می‌کند. 

امپریالیسم آمریکا در مسیر فروپاشی خود هیچ راه نجاتی جز از طریق دامن زدن به جنگ‌های جهانی نمی‌بیند.

گروه تروریستی داعش، که همانند القاعده، توسط عربستان سعودی ، پاکستان و ایالات متحده آمریکا در افغانستان تربیت شده است ، در حال حاضر بر بخشهایی از لیبی ، سوریه و عراق تسلط پیدا کرده است و پرچم‌های سیاه و سفید خود را در جنوب یمن و حومه پاریس برافراشته است . 


هفته جاری ، به مانند هر سال ، فرانسه ، انگلیس ، ایتالیا و دیگر کشورهای همراه اروپایی به برنامه‌های نظامی مرکز فرماندهی آفریقایی آمریکا ملحق شدند ، برنامه‌ای (نظامی) که برای تعمیق وابستگی ارتش آفریقایی در سلاح ، آموزش و امور مالی غرب طراحی شده است . 

کشور چاد ، یک دولت مشتری واشنگتن و پاریس ، میزبان اسمی این رزمایش نظامی است - هر چند هر کدام از شرکت کنندگان آفریقایی در این برنامه نمی‌توانستند به پیشنهاد امپریالیستی (برای همراهی و میزبانی) نه بگویند . 

مانور " تفنگ سرپر چخماقی" با حمله نظامی منطقه‌ای در برابر بوکو حرام ظراحی شده است ، افراط گرایان شمال نیجریه در سال 2011 بعد از تغییر سیاست ایالات متحده و ناتو به سمت لیبی و اهداف دیگر در پی بهار عربی ، مناطق زیادی را اشغال کرده‌اند . سلاح‌های لیبی که از طریق صحرای ساهارا Sahara به مناطق جنوبی منتقل شده‌اند ، بی‌ثباتی را در منطقه گسترده ساحل Sahel - به ارمغان آورده است . (منطقه ای مهم برای واشنگتن) 

ارتش ایالات متحده اخیرا اعلام کرده ، قصد دارد به 5 کشور "تجهیزات ارتباطات پیشرفته و اطلاعاتی" کمک کند که عمده هدف آن مبارزه با بوکو حرام در اطراف دریاچه نفت خیز چاد است . هدف فرعی می‌تواند نفوذ و کنترل بر ارتش چاد ، نیجریه ، نیجر ، کامرون و بنین باشد. 

بوکو حرام ثابت کرده است برای تحکیم سلطه نظامی آمریکا در غرب آفریقا کاملا مفید بوده است . (همانند داعش در غرب آسیا یا طالبان و ....) .

ایالات متحده برای مبارزه با بوکو حرام به کامرون تجهیزات نظامی نیز می‌فرستد. 


بنا به ادعای مقامات آمریکایی، محموله تجهیزات نظامی آمریکا برای کمک به مبارزه با گروه تروریستی بوکوحرام به کامرون ارسال شده است . این کمک نظامی بخشی از برنامه افزایش کمک‌های بین المللی به کشورهای آفریقای مرکزی برای مقابله با شورش بوکو حرام در نیجریه، کامرون و چاد است (ژست آمریکایی) .

سفیر ایالات متحده در کامرون، مایکل هوزا، در این باره می‌گوید: ارسال تجهیزات نظامی نشانه‌ای از تعهد واشنگتن برای کمک به کامرون برای مقابله با تهدید تروریستی منطقه‌ای بوکو حرام است .

هوزا مدعی است آمریکا به درخواست خود کامرون تجهیزات و مشاوره نظامی برای مقابله با تهدید بوکوحرام به این کشور کمک کرده است ( واقعیت امر این است که کشوری توان نه گفتن به حضور نظامی آمریکا در کشورش را ندارد ) . 

کامرون، چاد و نیجر سه کشور اصلی درگیر در حادثه تروریستی بوکوحرام هستند . 

در همین حال، تروریستها در لیبی ، هم داعش و هم القاعده ، پایگاه‌های متعددی در اختیار دارند . تروریستها در منطقه درنا یک شهر بندری در نزدیکی (شرق)بنغازی و پس از حمله آمریکا به عراق ، تجمع داشته‌اند . هنگامی که آمریکا و ناتو در نهایت نیروهای طرفدار معمر قذافی را پس از هفت ماه بمباران نابود کردند ، صدها نفر از تروریستها به سوریه فرستاده شدند، به امید تکرار این روند (سناریوی سرنگونی قذافی) و این بار علیه رئیس جمهور بشار اسد !! . 

بسیاری از آنها اکنون به لیبی برگشته‌اند، ولی این بار با پرچم‌های سیاه و سفید داعش !!. 


رئیس جمهور نظامی مصر عبدالفتاح السیسی، یکی از سه طرفدار "دولت" لیبی ، اهداف داعش را در درنا پس از گردن زدن 21 کارگر مهاجر مسیحی قبطی بمباران کرد . اقدامات تروریستی برخی از شورشیان در شبه جزیره سینا (مصر) ، باعث آن شد تا السیسی از ائتلاف آمریکایی برای قرار دادن اهداف داعش در لیست بمباران در منطاق مرزهای غربی مصر درخواست دخالت نظامی کند . 

افراط‌گری واقعا یک فرصت مغتنم برای ایالات متحده و اهداف امپریالیستی آن بوده است ، اما هیچ چیز خاصی در ظهور و گسترش آن ، تصادفی نبوده است . 

ایالات متحده گروه های افراطی را در قدرت لیبی (شخصا) تثبیت کرده است ، و همین امر منجر به بی‌ثباتی گسترده در جنوب شد ، که این مورد به نوبه خود به تسهیل ماموریت ایالات متحده و مرکز فرماندهی آفریقا به تسلط نظامی بر قاره آفریقا کمک کرده است . 

چندی پیش وزیر دفاع آمریکا در توصیه‌ای به رهبران صنعت آمریکا اظهار داشت : برتری‌های فن آوری ارتش ایالات متحده توسط کشورهای دیگر ، از جمله چین و روسیه به چالش کشیده شده است ، و به منظور حفظ سلطه آمریکا باید در توسعه و اقدام به خرید فن‌آوری‌های جدید وارد عمل شد . 

"چاک هیگل" وقیحانه به این موضوع اشاره می‌کند که گروه‌های تروریستی به سلاح‌های مخرب دست یافته‌اند (در حالیکه چندی پیش آمریکا از طریق مسیر هوایی به داعش سلاح فرستاد) ، و مسکو و پکن (رقبایمان) در حال نوسازی نیروهای مسلح خود ، از جمله ارتقاء ظرفیت جنگ الکترونیک و عملیات ویژه هستند . 


اگر ایالات متحده این چالش‌ها را جدی نگیرد ، زندگی نیروهای آمریکایی در مواجه با سلاح‌های پیشرفته و فن‌آوری در میدان جنگ در مخاطره خواهد بود . (گروه‌هایی که خودشان تربیت و تقویت کرده‌اند) 

"ما در حال ورود به دورانی هستیم که در آن تسلط نظامی آمریکا بر دریاها ، در آسمان ، و در فضا - بدون اشاره به فضای سایبری - به چالش کشیده خواهد شد ." "برای حفظ برتری‌های فن‌آوری ، پنتاگون نیاز به سرمایه‌گذاری عاقلانه ، در صورت کاهش بودجه ، از جمله در فن‌آوری‌های جدید پیچیده تجاری مانند 3D و رباتیک دارد ". "ما باید این چالش را جدی بگیریم ، و هر کاری که برای حفظ و تجدید برتری نظامی‌مان لازم است ، انجام دهیم " . 

جنگ نیابتی رهبری آمریکا علیه دولت سوریه برای مقابله با داعش نیز ، یک پورتال جدید برای ورود مجدد آمریکا به صحنه عراق جنگ‌زده بوده است ، بهانه‌ای برای اقدام نظامی در سوریه ، و در حال حاضر شانس دوباره‌ای برای ورود به لیبی به عنوان ناجی برای رهایی از شر گروه های افراطی که روزگاری ایالات متحده به مسلح کردن، تامین مالی (چهار سال پیش) آن اهتمام داشته است .

داعش (و همینطور بوکوحرام) بهانه خوبی برای آمریکا و استراتژی جنگی آن بوده است ، حتی اوباما از کنگره سه سال زمان ، برای راه اندازی مجدد جنگ علیه تروریسم تقاضا کرده است. مانند "جورج بوش"، اوباما حاضر به قرار دادن محدودیت جغرافیایی در حوزه جنگ صلیبی خود در برابر داعش و "متحدان" آن نشده است . 


جهان شطرنج زنده آتش جنگ (اوباما) است ، او می‌تواند مهره‌ها را آن گونه می‌خواهد به کار گیرد و قوانین مربوطه را شکل دهد . هر حرکت به طور ماهرانه برای منجر شدن به نظامی‌سازی بیشتر روابط میان کشورها و ملت‌ها برنامه‌ریزی شده است ، به دلیل اینکه بعد نظامی، قوی‌ترین جنبه آمریکا است - به عبارتی تنها جنبه یا مزیت آن برای حفظ و تامین منافع کشور آمریکا .
 
منبع/ گلوبال ریسرچ 
 



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار