میشل سلیمان: داعش توانایی آسیب رساندن به لبنان را ندارد

"میشل سلیمان"، رئیس‌جمهور سابق لبنان تاکید کرد داعش و دیگر گروه‌های تروریستی توانایی آسیب رساندن به این کشور را ندارند.

میشل سلیمان: داعش توانایی آسیب رساندن به لبنان را ندارد
به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری «النشره»، میشل سلیمان گفت: لبنان در شرایط کاملا خوبی قرار دارد و قدرتمندتر از آنچه که ما قبلا تصور می‌کردیم است. همه طرف‌های لبنانی باید فورا برای تامین منافع مردم، به انتخاب رئیس جمهور جدید کمک کنند تا سپس با تصویب قانون جدید انتخابات زمینه برگزاری انتخابات پارلمانی فراهم شود. دولت جدید پس از انتخابات مجلس باید برای اداره امور و اصلاح اوضاع کشور تشکیل شود. 

وی افزود: ادامه اجرای توافقنامه طائف در لبنان مستلزم تدوین طرح فراگیر توسعه کشور با مشارکت بخش خصوصی است. لبنان بخش خصوصی قدرتمند و کارآمدی دارد که طرح های بزرگی را در خارج اجرا می کند، اما امکان فعالیت در داخل کشور را ندارد. 

وی خاطر نشان کرد: لبنان در عرصه امنیتی ارتش و نیروهای امنیتی قدرتمندی دارد و من به دولت و شخص وزیر کشور درباره موفقیت‌هایش در زمینه امنیتی تبریک می گویم. ارتش و نیروهای امنیتی لبنان به بهترین شیوه با تروریسم مبارزه می‌کنند.

لبنان نیروهای مسلح به ویژه ارتشی دارد که از آن در برابر تروریسم و هر نوع خطر دیگری دفاع می‌کند. من به شما می‌گویم داعش و نه غیر داعش توانایی ضربه زدن به لبنان را ندارند. مردم طرابلس لبنان از ارتش در برابر داعش حمایت کردند.

 ملت لبنان ملت بسیار بزرگی است و کشور قویتر از آن چیزی است که در گذشته تصور می کردیم. اختلافات در کشور مربوط به دلایل سیاسی است و از تعصب‌ها و اقتصاد برای رسیدن به منافع سیاسی استفاده می‌شود.



انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار