یک کارشناس سیاست خارجی با اشاره به دیدگاه‌هایی که اوباما مطرح می‌کند تهدیدات جان کری را اقدامی در راستای متقاعدسازی کنگره و صهیونیست‌ها برشمرد و گفت: این سخنان مصرف داخلی دارد.

"حسین کنعانی‌مقدم" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با تاکید براینکه ایران در مذاکرات جدی است و براساس نقشه راهی که رهبر انقلاب تعیین کرده حرکت می‌کند اظهار داشت: مذاکره کنندگان برهمین اساس با جدیت کار را دنبال می کنند و ما هیچ برنامه‌ای برای کنار کشیدن از مذاکرات نداریم مگر این که آمریکایی‌ها بخواهند با زیاده خواهی‌های خودشان تفاهمی که قبلا بوده را بر هم بزنند و نگذارند توافق انجام شود.  
 
این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اگر قرار باشد آمریکایی‌ها این تفاهم را نادیده بگیرند عملا توافقی هم شکل نخواهد گرفت.  
 
وی ورود د کتر صالحی و رئیس سازمان انرژی آمریکا را به مذاکرات نشان دهنده ورود ما به جزییات خواند و گفت: چون در کلیات از قبل به تفاهم رسیدیم و الان بحث توافق‌نامه است که باید جزییات در آن گنجانده شود ورود به این مرحله در جزییات با حضور دو وزیر انرژی که رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و انرژی آمریکاست می‌تواند افق را در توافق‌نامه نشان دهد.
 
وی با اشاره به دیدگاه‌هایی که اوباما مطرح می‌کند تهدیدات جان کری را اقدامی در راستای متقاعدسازی کنگره و صهیونیست‌ها برشمرد و گفت: این سخنان مصرف داخلی دارد.
 
وی در ادامه با بیان این که آمریکایی‌ها در مذاکرات عمدتا به دنبال رسیدن به توافق هستند گفت: ما در این توافق منافع ملی خودمان را لحاظ کردیم و به نظرمی‌رسد که اراده سیاسی آمریکا رسیدن به یک توافق در مذاکرات سیاسی است چون اگر از مذاکره کنار بکشند باید پاسخگوی افکار عمومی جهان باشند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی تاکید کرد: اگر آن‌ها از مذاکره کنار بکشند جهان را با یک چالش جدی مواجه خواهند کرد که ممکن است کنترل آن از دست سازمان ملل هم خارج شود.
 
کنعانی‌مقدم در پایان خاطر نشان کرد: اگر توافقی انجام شود و شش قدرت حاضر در توافقات نتوانند به تعهدات خودشان عمل کنند و آمریکا به بهانه این که کنگره نمی‌گذارد و آلمان و فرانسه و انگلیس را به بهانه‌های دیگر! عملا این توافق هیچ ضمانت اجرایی نخواهد داشت.  
 
انتهای پیام/
برچسب ها: کنعانی مقدم ، توافق ، کری ، 5+1
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار