بهای نفت روز سه شنبه در بازار آسيا با افزايش همراه بود اين در حالی است که روز گذشته بهای نفت در بازارهای جهانی با کاهش شديدی همراه بود اما اين روند به سبب عرضه بيش از حد نفت در بازارها همچنان تحت فشار قرار دارد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اين در حالي است که بهاي نفت خام آمريکا همچنان زير 50 دلار در هر بشکه است.

بر اساس اين گزارش، بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت براي تحويل در ماه آوريل با 11 سنت افزايش بشکه اي 49 دلار و 56 سنت معامله شد. بهاي نفت برنت درياي شمال براي تحويل در ماه آوريل نيز 29 سنت افزايش يافت و به بشکه اي 59 دلار و 19 سنت رسيد.

اين در حالي است که روز گذشته به سبب افزايش عرضه نفت در بازار و افزايش بي سابقه ذخاير نفتي آمريکا، بهاي نفت وست تگزاس اينترمديت در بازار نيويورک با کاهش يک دلار و 36 سنتي و بهاي نفت برنت نيز در بازار لندن با کاهش يک دلار و 32 سنتي همراه شده بودند.

قرار است گزارش جديد و هفتگي درباره ميزان ذخاير نفتي آمريکا چهارشنبه آينده منتشر شود و اين در حالي است که پايگاه اينترنتي بلومبرگ گزارش داده است پيش بيني مي شود ميزان ذخاير نفت خام آمريکا سه ميليون و 750 هزار بشکه افزايش يابد.

در حال حاضر ميزان ذخاير نفتي آمريکا در بالاترين سطح قرار گرفته است. در سطح جهان نيز به سبب از سر گيري توليد نفت در شرق ليبي در پي توليد خط لوله، ميزان عرضه نفت در بازارهاي جهاني با افزايش همراه بوده است. عمان نيز قصد دارد توليد نفت خود را امسال به 980 هزار بشکه در روز برساند.  بين ماه هاي ژوئن تا اواخر ماه ژانويه بهاي نفت در بازارهاي جهاني حدود 60 درصد از ارزش خود را به سبب عرضه بيش از حد نفت در بازار، ضعيف بودن روند رشد اقتصادي و افزايش ارزش دلار از دست داد.

در پي کاهش فعاليت هاي حفاري در آمريکا با افزايش کمي همراه شد اما تحليل گران مي گويند احتمال نوسان در بهاي نفت همچنان وجود دارد.

بانک بارکليز انگليس در گزارشي اعلام کرد: در حال حاضر ظاهرا ميزان حفاري ها در آمريکا روندي کند به خود گرفته است و همچنين پيش بيني مي شود ميزان عرضه براي نفت با کاهش همراه شود و ميزان تقاضا دست کم در آمريکا در حال نشان دادن واکنشي مثبت به روند کاهش بهاي نفت است.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از سنگاپور، در اين گزارش همچنين آمده است: در مجموع پيش بيني مي شود طي سال 2015 ميزان عرضه نفت در بازارهاي جهاني با افزايش همراه باشد.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: افزایش ، بها ، نفت ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار