در پی صدور حکمی در دادگاه فدرال منهتن در نیویورک مبنی بر آنکه تشکیلات خودگردان فلسطینی و سازمان آزادیبخش فلسطینی باید به چند خانواده آمریکایی غرامت بپردازند، رژیم صهیونیستی در واکنش به این حکم، آن را یک پیروزی خواند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آویگدور لیبرمن" وزیر امور خارجه اسرائیل در این باره گفت: این تصمیم پیش از هر چیز، یک پیروزی برای اسراییل است.

یک قاضی در نیویورک روز دوشنبه تشکیلات خودگردان فلسطینی و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) را به پرداخت 218 میلیون دلار غرامت به خانواده های آمریکایی های کشته شده در حملات صورت گرفته در فاصله زمانی سال های 2001 تا 2004 در فلسطین اشغالی محکوم کرد.

بلافاصله پس از صدور این حکم، تشکیلات خودگردان هم اعلام کرد به آن اعتراض خواهد کرد.

دولت تشکیلات در بیانیه ای از رام الله گفت : اتهامات وارد آمده به ما ابدا پایه و اساسی ندارند، به علاوه آنکه به نظر می رسد دادگاه نیویورک، حکم هایی که دیگر دادگاه های آمریکا در گذشته بارها صادر کرده اند را نادیده می گیرد، ما تقاضای تجدید نظر و ابطال حکم صادر شده را داریم و می دانیم در این پرونده پیروز خواهیم شد.

"مارک روشون" وکیل مدافع تشکیلات خودگردان هفته گذشته اعلام کرد تشکیلات را ابدا نباید مسئول این گونه حملات هولناک تلقی کرد.

وی افزود: هیچ مدرک قانع کننده ای دال بر این که رهبران تشکیلات یا ساف در طراحی و اجرای برخی از اقدامات خشونت آمیز ویژه که مورد تایید آنها بوده است، دست داشته اند، وجود ندارد.



انتهای پیام./.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار