سفیر سابق ایران در چین گفت: آمریکا تصور می‌کنند تنها برگ برنده‌شان در منطقه غرب آسیا تسلط بر ایران است بنابراین چنین جملاتی از سوی وزیرخارجه آمریکا تازگی ندارد از طرف دیگر اروپایی‌ها نیز به اجبار از آمریکا حمایت می‌کنند.

تحقیر آمریکا از پیروزی انفقلاب اسلامی در منطقه محرک آنان برای اتخاذ مواضع سلطه‌جویی است"محمد جواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران در واکنش به اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه اگر ایران تصمیمات سازنده‌ای برای اثبات صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود اتخاذ نکند آمریکا از میز مذاکره خارج خواهد شد اظهار داشت: چالش‌های ایران و آمریکا در طول بیش از 30 سال گذشته موضوعی نیست که دو طرف بتوانند آن را فراموش کنند.
 
وی ادامه داد: دولت آمریکا با توجه به رویه سلطه‌جویی خود و همچنین شکست و تحقیری که در منطقه غرب آسیا از پیروزی انقلاب اسلامی متحمل شد طبیعی است که نخواهند به صورت قانونی با ایران رفتار کنند.
 
سفیر سابق ایران در چین  تصریح کرد: آنها باید توجه داشته باشند که نباید با ذهنیت غلبه بر ایران وارد مذاکرات هسته‌ای شوند چرا که در این صورت مذاکرات هرگز روندی منطقی به خود نخواهد گرفت به همین دلیل است که ما دردهه‌های گذشته هرگز نتوانستیم با آمریکا در مسائل دیگر به توافق برسیم.  
 
منصوری افزود: آنها تصور می‌کنند تنها برگ برنده‌شان در منطقه غرب آسیا تسلط بر ایران است بنابراین چنین جملاتی از سوی وزیرخارجه آمریکا فوق‌العادگی ندارد از طرف دیگر اروپایی‌ها نیز به اجبار از آمریکا حمایت می‌کنند.
 
وی در پایان خاطر شان کرد: هنگامی که یکی از اعضای کنگره صراحتا می‌گوید اگر ایران رژیم صهیونیستی را به رسمیت بشناسد دیگر مهم نیست که بمب هسته‌ای داشته باشد نشان می‌دهد که بحث آنها چیز دیگری است اما اکنون توپ در زمین آنها بوده و باید دید که آیا اراده لازم برای رسیدن به توافقی از خود نشان خواهند داد.  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار