مهدی سجاده‌چی گفت: تصورات و قضاوت خود نویسنده نیز در شکل‌گیری متن تاریخی و تبدیل آن به فیلمنامه مؤثر است.

مهدی سجاده‌چی فیلمنامه‌نویس در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران، گفت: نویسنده برای نگارش فیلمنامه تاریخی باید شناخت کافی از آن دوره‌ی تاریخی داشته  باشد و روح حاکم بر آن زمانه را بشناسد.
 
وی افزود: هنگامی که از فیلم تاریخی حرف می‌زنیم منظورمان فیلم‌های تاریخی شبیه به هم نیستند، ممکن است اثری تاریخی با زمینه‌های مذهبی یا درام ساخته شود و تنها ویژگی مشترک این آثار در روایت واقعیت است که درگذشته نه چندان نزدیک اتفاق افتاده است.
 
سجاده‌چی عنوان کرد: تصورات و قضاوت خود نویسنده نیز در شکل دهی متن مؤثر است. در واقع یک سری داده‌های تاریخی و جود دارد که قرار است به یک فیلمنامه تبدیل شود و این فیلمنامه‌نویس است که باید هنرمندانه مواد خاصی را که در اختیار دارد، برای تطبیق با زمانه‌اش به کار ببرد.
 
وی بیان کرد:‌ یکی از مشکلات حل نشدنی این نوع سینما نداشتن شناخت دقیق از نوع بیان و صحبت کردن مردم آن دوره است. و این یک زبان جعلی که ادبی‌تر از زبان امروزی است را به وجود می‌آورد که به نوعی خود را تحمیل کرده است.
 
وی تصریح کرد: نویسنده و کارگردان باید بدانند که هدفشان را ساخت این فیلم تاریخی چیست و نزدیک بودن فکر آن‌ها به نگارش فیلمنامه کمک می‌کند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار