اصلاح انحنای قرنیه چشم با عمل لیزیک امکانپذیر است.

محمد کی پور متخصص اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: عمل لیزیک برای اصلاح انحنای قرنیه است و مهمترین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشیم این است که فرد مورد نظر کاندیدا و واجب صلاحیت و شرایط عمل جراحی باشد.

وی تاکید کرد: سن افراد باید بالای 21 سال باشد. نمره چشم افراد در طول یکسال ثابت باشد، افراد دارای اختلالات قرنیه‌ای و شبکیه‌ای نباشند. افراد مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی، افراد مبتلا به نامنظمی‌های قرنیه ای و شبکیه ای نباشند. افراد مبتلا به بیماری‌های نقص سیستم ایمنی، افراد مبتلا به نامنظمی‌های قرنیه مثل مبتلایان به قوز قرنیه، افرادی که بعضی از داروهای خاصی استفاده می‌کنند و خانم‌های باردار برای عمل لیزیک واجد شرایط نیستند، از این رو پیش از عمل جراحی انجام تست‌های تشخیصی و تائید کاندیدای مناسب از اهمیت اساسی برخوردار است.

کی پور تصریح کرد: البته معاینات چشمی منظم در نخستین روز هفته و ماه بعد از عمل جراحی الزامی است و روند بهبودی بینایی بیمار را تضمین می‌کند و عواقب نامطلوب را تقلیل می‌دهد. به طور کلی وضعیت محیط کار و عادات بیمار بر نتایج نهایی عمل تاثیرگذار می‌باشد، به خصوص آگاه ساختن بیمار در خصوص فرآیند دیدن پس از عمل جراحی و مراقبت‌های ویژه ای که به کاربستن آن ضروری است، از قبیل پرهیز از مالش چشم‌ها و انجام ورزش‌های سنگین از نکات سازنده‌ای است که بعد از عمل باید لحاظ شود.

این متخصص اپتومتریست خاطرنشان کرد: محدودیت هایی بعد از عمل جراحی وجود دارد که افراد باید تا هفته اول پس از عمل جراحی از انجام ورزش و فعالیت بدنی مرتبط خودداری شود و تا یکماه پس از جراحی از ورزش‌های سنگین و شنا اجتناب ورزید و در طول هفته اول توصیه می شود شب هنگام خواب از محافظ روی پلک ها استفاده شود.

وی ادامه داد: بعد از عمل بهتر است در طول هفته اول حدالامکان از کار با کامپیوتر خودداری شود، ولی اگر انجام گرفت با رعایت فاصله مناسب و بعد از یک ربع کار با کامپیوتر 3 دقیقه فاصله دور را نگاه کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این عمل حول و حوش 2 دهه است و قدمت دارد و به مرور زمان پیشرفت‌ها و تکنیک هایی در عمل انجام شده است. البته معیارهایی از لحاظ نمره‌ای برای این عمل وجود دارد که نزدیک بینی تا 14 نمره و آستیگمات نیم نمره و برای دوربینی بین 1 تا 4.5 نمره، آستیگمات کمتر از 1 نمره می‌باشد. این افراد در حقیقت برطبق معیارهای استاندارد جهانی کاندید مناسبی برای عمل هستند، البته بعد از انجام تست‌های تشخیصی مرتبط که انجام می‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار