اگر به شهر کوتا کینابالو در مالزی سفر کرده باشید، حد فاصل سه تا ۸ کیلومتری آن می توانید ۵ جزیره را مشاهده کنید که همه آن ها زیرمجموعه ای از پارک ملی تونکو عبدالرحمن هستند و به عنوان جاذبه مالزی به حساب می آیند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،اگر به شهر کوتا کینابالو در مالزی سفر کرده باید، حد فاصل سه تا ۸ کیلومتری، آن، می توانید ۵ جزیره را مشاهده کنید که همه آن ها زیر مجموعه ای از پارک ملی تونکو عبدالرحمن هستند و به عنوان جاذبه مالزی به حساب می آیند. وسعت این پارک بسیار زیاد است و چیزی حدود ۴۹۲۹ هکتار است و می توان گفت که بیش از نیمی از آن با دریا در تماس است.
 
تاریخ شناسان در مورد این منطقه اعتقاد دارند که شواهد نشان دهنده ی این است که تا عصر یخبندان، این منطقه سنگ های رسوبی را در بر گرفته بوده است.
 
حدود یک میلیون سال پیش بوده که به محض آب شدن یخ و برف ها این منطقه دستخوش تغییراتی می گردد و ۵ جزیره مربوطه شکل می گیرند که این روزها به آن ها جزایر شادمان می گویند.
 
اما علت شادمان نام گذاری کردن این منطقه این است که از میان این جزایر سه جزیره به نام های سولوگ – مانوکان – ماموتیک  هستند که شکل و شمایلشان، به صورت یک چهره خندان است و این علت نام گذاری آن ها بوده است.
 
دومین جزیره بزرگ و البته معروف از میان این ۵ جزیره جزیره مانوکان نام دارد که بسیار محبوب است. این جزیره نزدیک به پایتخت این محل به نام کوتا کینابالو قرار دارد.
 
اگر دوست داشته باشید بین این جزیره ها حرکت کنید می توانید از قایق استفاده کنید حتی می توانید در محل های کم عمق شنا کنید و ورزش های آبی را تجربه کنید. برای اینکه بتوانید امن ورزش کنید و تفریح کنید از اهالی این مکان می توانید کمک بگیرید.
 
عکاسی یک عمل دوست داشتنی و لذت بخش در جزیره مانوکان  است که همین عکاسان، جزیره مانوکان  را بهشت روی زمین می نامند و این هم دلایل متعددی دارد.
 
جذاب ترین ورزش این مکان که در مکان های دیگر بی نظیر است پاراسیلینگ نام دارد! وقتی بخواهید پاراسیلینگ را تجربه کنید، شما را با یک چتر نجات به قایق موتوری متصل می کنند  و با سرعت گرفتن قایق شما به هوا پرتاب می شوید.
 
اگر به این جزیره سفر کردید حتما سمت شرقی آن را برای تفریح انتخاب کنید. به دلیل ویژگی های این منطقه شناگران زیادی قابل مشاهده اند که در حال تفریح و لذت آب تنی در آب ها است.
 
برای غواصی می توانید به جزیره ۶۱ متری آن یعنی جزیره ماموتیک سفر کنید. این جزیره کوچکترین جزیره این مجموعه است. صخره های مرجانی این مکان بسیار جالب اند. از سمتی می توانید از اقامت گاه ها و محل های استراحت زیادی در این محل استفاده کنید و شب و روز را آنجا آرام بیارمید.
 
اگر هم به دنبال مناظر جذاب و بکر هستید می توانید به دورترین محل این جزایر یعنی جزیره جزیره سولوگ سفر کنید! مساحت این جزیره ۸٫۱ هکتار است و محلی بسیار لذت بخش و آرام و زیبا محسوب می شود که خوراک عکاسان است و کسانی که به جای آرام و دنج احتیاج دارند.



 
انتهای پیام/
منبع:agencytravel.ir
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار