حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق یگان‌های ویژه پلیس فدرال را برای آزادی منطقه البغدادی به آنجا اعزام کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الحدث، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد، نیروهای ویژه پلیس فدرال به دستور حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور عازم منطقه البغدادی در غرب الرمادی شده است. این نیروها با هدف آزادی و پاکسازی این منطقه از عناصر داعش عازم آنجا شده‌اند. 

این منبع امنیتی افزود، نیروهای ویژه پلیس فدرال شامل یگان کماندوها و یگان هایی از واحد تخریب است. وی تاکید کرد، این نیرو قصد دارد به ماجرای منطقه البغدادی به شکل کامل پایان دهد. این در حالیست که رئیس عشیره العبید در منطقه البغدادی از آیت الله علی سیستانی مرجع دینی در عراق خواست نیروهای داوطلب مردمی را برای پاکسازی این منطقه از عناصر داعش به آنجا اعزام کند. 

همچنین نایب رئیس شورای محلی منطقه البغدادی در غرب الرمادی درباره احتمال مرگ زنان و کودکان در این منطقه در صورتی که حداکثر تا دو روز دیگر به این منطقه کمک رسانی نشود، هشدار داد. گروه داعش این منطقه را از همه طرف محاصره کرده است. 

نایب رئیس شورای محلی منطقه البغدادی اوضاع را بسیار اسفبار و خطرناک توصیف کرد و افزود اهالی منطقه به آب و مواد غذایی دسترسی ندارند. وی حکومت مرکزی و حکومت محلی را مسئول دانست و افزود اهالی این منطقه از هشت ماه پیش تاکنون در اوضاعی اسفبار به سر می‌برند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار