بوجود آمدن اختلال در سیستم خون رسانی بدن بیماریهای خونی بروز می دهند و اولین جایی که خود را نشان می دهد طحال است.

ایرج خسرونیا، متخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: بوجود آمدن اختلال در سیستم خون رسانی بدن بیماریهای خونی بروز میدهد و اولین جایی که خود را نشان میدهد طحال است و طحال مرکزی است که گلبولهای قرمز و سفید خون وقتی که پیر شدند و از بین رفتند پزشکان آنها را فیلتر و از بدن دفع می کنند.

وی اظهار داشت: بیماریهای کبد و بخصوص نارسایی های کبد وقتی پیش می آیند که به دلیل این که برگشتن خون به کبد می شود و در طحال تجمع می کنند و باعث می شود که طحال بزرگ شود و چون طحال مرکز دفاعی بدن است و بنابراین فعالیت زیاد و بزرگ می شود.

ایرج خسرونیا، افزود: برخی از بیماریهای رماتیسمی، بیماریهای عفونی و اختلال خون و کبد خیلی از مواردی هستند که باعث بزرگ شدن طحال می شوند.
این اتفاق در همه سنین دیده می شود، بخصوص در سنین نوجوانی و هیچ پیشگیری ندارد چون بزرگ شدن طحال بیماری نیست یک عارضه است.

متخصص گوارش و کبد بیان کرد: علائمی که بوجود می آید، احساس سنگینی در فرد و ناراحتی، کم خونی و درد داخل شکم که نشان دهنده بزرگ شدن طحال است و برای درمان باید علت اصلی آن را پیدا کرد و هر چیزی که باعث بزرگ شدن طحال می شود را از بین برد و اگر با دارو درمان نشود از روش جراحی استفاده می کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: طحال ، گلبول قرمز ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار