کارشناس جودو کشورمان گفت: بعضی از اتفاقات‌های ناشی از بی پولی نیست بلکه ناشی از تصمیمات نادرست مسئولین است.

تصمیمات فدراسیون جودو علمی نیست/جودو ما در آینده هیچ پشتوانه‌ای نخواهد داشتمحمد منتظری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران افزود: ‌در فدراسیون جودو در بحث نونهالان و نوجوانان در ظاهر به امور آن‌ها رسیدگی می‌شود و ولی در باطن نه و در آینده با این وضع ما نوجوان، جوان در نهایت بزرگسال خوبی نخواهیم داشت چون نگاه فدراسیون نگاه مناسب نیست و با خواندن چند کتاب نمی‌توان گفت که کار علمی انجام داده‌ایم.

وی همچنین اذعان داشت:‌ با شرایط بدی که در چند سال گذشته داشته‌ایم و در عمل کار بر ری پایه انجام نداده‌ایم باید منتظر از دست دادن المپیک‌ها، بازی‌های آسیایی و جهانی آینده باشیم.

منتظری اظهار داشت: در این مقطع و در بحث نونهالان و نوجوانان بحث زیادی وجود دارد و باید کار مشورتی انجام شود و من چون قبلا کار مشورتی را انجام داده و نتیجه‌اش را گرفته‌ام به این عمل اعتقاد خاصی دارم.

وی در خصوص اظهارات استاد مدنی در برنامه رادیویی تصریح کرد:‌ آ‌قای مدنی همیشه با برگزاری جشنواره برای نونهالان مخالفت می‌کرد و اعتقاد داشت که بچه باید بجنگد و مبارزه کند. بنده برای استاد مدنی احترام خاصی قائل هستم و چون بزرگتر و استاد من است ولی طرز فکر وی را قبول ندارم چون علم ثابت کرده که مسابقه برای بچه‌ها سم است.

کارشناس جودو کشورمان افزود: بچه‌ها به لحاظ فیزیولوژیکی آنقدر رشد نکرده و ساختار فیزیولوژیکی آن‌ها شکل نگرفته است مناسب مسابقه دادن نیستند، و به علت ترشح اسید لاکتیک در بدن نونهال در اثر مسابقه، در آینده کودک دچار خرفتی و کم هوشی می‌شود. نونهال نمی‌تواند مسابقه را تحلیل کند، او نمی‌داند بردن یا باختن چیست چون هنوز به لحاظ مغزی رشد کافی را نکرده است. بنده به 3دلیل عوارض روحی، جسمی و ریزش معتقدم که مسابقه برای بچه‌ها آفت است و به درد آن‌ها نخواهد خورد. ما خیلی‌ها را داریم که در نونهالی و نوجوانی هستند خیلی هم استعداد دارند ولی در بزرگسالی حضور ندارند. پس به نظر بنده برای نونهالان باید جشنواره برگزار کرد چون بنده‌ این کار را قبلا در فدراسیون انجام داده‌ام و نتیجه‌اش را هم گرفتم و به همه نونهالان جایزه و حکم قهرمانی داده‌ام.

منتظری در ادامه افزود: قرار دادن بچه‌ها رو به روی بزرگترها در اردو تیم ملی اشتباه است ولی بعضی از پیشکسوتان و مسئولان فدراسیون به این موضوع پایبندند و همین باعث استعداد سوزی می‌شود. افرادی مثل دایی، میر اسماعیلی و....محصول استعداد فردی بودند. از بین جمعیت کشورمان افراد کمی به ورزش روی می ‌آورند و تعداد خیلی اندکی از این افراد به جودو می آیند(که البته این روند رو به کاهش است) که اگر این افراد در اثر این تصمیمات نادرست از بین بروند چه می‌شود؟

کارشناس جودو کشورمان تاکید کرد: از نوجوان قهرمان نباید اینقدر تقدیر و تشکر کرد تا بچه‌ تشنه بماند ولی فدراسیون آنقدر از رامین صفویه تقدیر کرد که بچه به یک بت تبدیل شد و این باعث می‌شود او اشباح شده و در آینده جود را رها کند. برآیند کارهای فدراسیون فنی نیست و بعضی از اتفاقاتی که می‌افتد ناشی از بی پولی نیست بلکه ناشی از تصمیمات نادرست است.

وی افزود: اینکه جودو ما در این مقطع هیچ پشتوانه‌ای ندارد بر همه آشکار است. بعد از رفتن درخشان از فدراسیون جودو همه افراد فکر می‌کردند که ریاست یعنی نشستن و فقط دستور دادن ولی بعد که افراد تک تک وارد گود شدند فهمیدند که این خبرها نیست و این اتفاقاتی که شاهد هستیم افتاد. من اعتقاد دارم اتفاقاتی که در هر دوره می‌افتد زاییده دوره قبل است.

منتظری در پایان خاطر نشان کرد: ‌باید به جودو کمک کرد و دوست دارم که صحبتهای من بتواند به جودو کمک کند و قصد تخریب یا قرار گرفتن رو به روی کسی را ندارم و امیدوارم مسئولان فدراسیون کمی بیشتر با افراد اهل فن مشورت کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار