عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس خبر داد

نادیده گرفتن قانون مرخصی زایمان در بخش خصوصی

میرگلوبیات گفت:علی‌رغم گذشتن بیش از یک سال از قانونی شدن افزایش مرخصی زایمان، هنوز این قانون در بخش خصوصی اجرا نمی‌شود.

شهلا میر گلوبیات عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: قانون افزایش مرخصی زایمان هنوز در بخش خصوصی اجرا نمی‌شود و حتی با عمل کردن اکثر بیمه‌ها به این قانون هنوز بیمه تامین اجتماعی نیز از اجرای آن سرباز می‌زند. 

وی گفت: تاکنون شاهد اجرای این قانون در دستگاه‌های دولتی بوده‌ایم اما در بخش خصوصی این قانون هنوز در دستور کار قرار نگرفته و همان مرخصی زایمان 6 ماه یا حتی کمتر را برای مادران اجرا می‌کنند. 

وی با بیان اینکه این قانون در قالب بسته حمایتی از خانواده‌ها در افزایش فرزند آوری و تقویت رشد جمعیت در نظر گرفته شده است، خاطر نشان کرد: بخش خصوصی نیز از این قانون مستثنی نیست و باید زمینه سهولت شرایط کاری را برای مادرانی که باردار هستند فراهم سازد. 



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مادر
۰۹:۳۸ ۰۳ اسفند ۱۳۹۳
با سلام
مرخصی زایمان در ادارت دولتی هم شش ماه هست. ما که کارمند وزارت بهداشت هستیم چون بیمه تامین اجتماعی داریم حق استفاده از مرخصی نه ماهه را نداریم. تنها در صورت لطف رییس بخش می توانیم سه ماه مرخصی بدون حقوق بگیریم. خواهش می کنم وضعیت مرخصی زایمان ما مادران کارمندان رسیدگی شود.
ممنون
Iran (Islamic Republic of)
یک فرهنگی
۱۸:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۳
با عرض سلام و خسته نباشید.
بنده یک فرهنگی هستم.
حدود یکماه قبل نوزادم بدنیا اومد.ولی اداره آموزش و پرورش به هیچ عنوان حتی یک روز هم به بنده مرخصی نداد.در صورتی که قرار شده بود به آقایان 2 هفته مرخصی بدهند.لطفا پیگیری کنید
آخرین اخبار