معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از آغاز طرح بسيج سلامت نوروزي با اجراي گشت های بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی از يکم اسفندماه تا 15 فروردين ماه سال 94 در شهرستان های کاشان و آران و بیدگل خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان سید علیرضا مروجی گفت: اکیپ هاي بازرسي و نظارت واحد بهداشت محیط معاونت بهداشتي دانشگاه به صورت شبانه روزی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی در این ایام فعال می باشند.

وی افزود: بسیج نوروزی از اول اسفندماه به منظور ضرورت تشدید نظارت های بهداشتی هدفمند بر فعالیت مراکز و اماکن عمومی خاص مانند مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، مراکز اقامتی، تفریحی و گردشی و تاریخی اجرا می شود.

وی، با بیان اینکه هر ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی فعالیت برخی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی از جمله فروشگاه های آجیل و خشکبار، شیرینی، میوه و تره بار و .... و اماکن اقامتی تفریحی مثل هتل ها، مهمانپذیرها، پارک ها، زیارتگاه ها، رستوران ها و اماکن بین راهی، سرویس های بهداشتی در سطح شهر و در کنار جاده ها و ... به شدت افزایش می یابند، تصریح کرد: بازرسان بهداشت محیط در این ایام به صورت ویژه مسئولیت نظارت، بازرسی و تامین شرایط بهداشتی در راستای ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از بروز اپیدمی های منتقله از آب و غذا را بر عهده دارند.

شایان ذکر است از همشهریان تقاضا می شود در هنگام خرید مواد غذایی به تاریخ تولید و انقضاء و سایر مجوزهای بهداشتی توجه کنند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی با شماره 1490 ستاد فوریت های سلامت محیط و یا شماره 55420022 بهداشت محیط معاونت بهداشتی کاشان تماس حاصل نمایند.
 
 
انتهاي پيام/ع
برچسب ها: سلامت ، اکیپ ، اصفهان ، نوروز ، بهداشت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.