رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان از فعالیت 35 تیم شهری و روستایی در طرح بسیج سلامت ایرانیان در کنگان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، زینب حسینی در نشست مسئولان کنگان اظهار داشت: افزایش سطح کیفی خدمات بهداشتی و درمانی مورد تاکید قرار دارد و با همه امکانات و توانمندی در این مسیر گام برمی‌داریم.

وی افزود: اجرای طرح بسیج سلامت ایرانیان از طرح‌های بسیار ارزشمند وزارت بهداشت است که در کنگان نیز با کیفیت مطلوبی اجرا شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان خاطرنشان کرد: حدود 21 هزار نفر از افراد بالای 30 سال شهرستان تحت پوشش طرح بسیج سلامت ایرانیان قرا می‌گیرند.

حسینی از فعالیت 35 تیم شهری و روستایی در طرح بسیج سلامت ایرانیان در کنگان خبر داد و تصریح کرد: این تعداد افراد توسط 12 تیم شهری و 23 تیم روستایی که حدود 113 نفر می‌شوند وزن، قد و فشارخون آنان به طور ضربتی و اکتیور مورد پایش قرا خواهد گرفت.

وی اضافه کرد: علاوه بر تیم‌های ثابت شهری و روستایی 4 تیم نیز به صورت سیار در شرکت‌های پتروشیمی و پترو پارس در منطقه ویژه عسلویه این طرح اجرا کردند که با توجه به حجم مراجعات، این تیمهای سیار به 6 تیم افزایش پیدا کرد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان تصریح کرد: تاکنون حدود 28 درصد افراد بالای 30 سال در شهرستان کنگان مورد پایش قرا گرفته‌اند و تا پایان خرداد ماه نیز این طرح به پایان خواهد رسید.

حسینی ادامه داد: تیم‌های سیار داخل شهر تاکنون به ادارات آموزش و پرورش، فرمانداری، کمیته امداد، مساجد و مطب‌های بخش عمومی مراجعه کرده و تا پایان این طرح به سایر ادارات شهر نیز مراجعه خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که مردم به منظور تعیین وضعیت فشار خون و تناسب قد و وزن به پایگاه‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و از وضعیت سلامتی خود با خبر شوند.

این مسئول خاطر نشان کرد: این طرح با مشارکت نیروهای فعال بیمارستان امام خمینی و درمانگاه تامین اجتماعی به منظور غربالگری فشارخون، قد و وزن افراد بالای 30 سال در شهرستان کنگان اجرا شده است.
برچسب ها: کنگان ، سلامت ، روستایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.