سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران گفت: انتخابات ریاست فدراسیون باید هرچه زودتر انجام شود زیرا هرچه قدر این مسئله طول بکشد به ضرر وزنه برداری است.

علی رغم میل باطنی‌ام کاندیدای انتخابات شدم/برخی چشم دیدن موفقیت‌های وزنه برداری را ندارندکوروش باقری در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت:‌من در جریان کامل انتخابات نیستم اما تنها چیزی که الان اهمیت دارد این است که وزنه برداری در مسیر مستقیم و خوب خود حرکت کند و این تردید‌هایی که در مورد انتخاب رئیس جدید به وجود آمده از میان برود.

باقری در پاسخ به این سوال که آیا صحت دارد که به نفع رضا زاده می‌خواهید از انتخابات انصراف دهید بیان کرد:‌ من علی رغم میل باطنیم در این مجمع کاندید شدم. رضازاده و زرین گل از من خواستند که ثبت نام کنم و منم خواسته‌ آن‌ها را اجرا کردم اما در نهایت امیدوارم هر اتفاقی رخ دهد به نفع وزنه برداری باشد.

وی ادامه داد: حرکت کردن وزنه برداری در مسیر درست اکنون از همه مسائل اهمیت بیشتری دارد. مردم خیلی علاقمندند که نتیجه انتخابات روشن شود اما نهایتا مجمع رئیس جدید را انتخاب می‌کند و بعد از انتخابات از من گرفته تا از من گرفته تا دیگر کاندیداها باید به پیشرفت و توسعه وزنه برداری کمک کنند و اگر هم کاری از دستشان برنمی آید و نمی‌توانند باری از مشکلات را کاهش دهند نباید به این مشکلات دامن بزنند.

کوروش باقری در خصوص اینکه رئیس آینده وزنه برداری باید چه برنامه‌هایی داشته باشد و تمرکزش را روی چه مسائلی بگذارد، گفت: ‌وزنه برداری مسیر خیلی خوبی را طی می‌کرد اما عده‌ای چشم دیدن این موفقیت‌ها را نداشتند و شروع به سنگ اندازی و مانع تراشی کردند. من انتظار دارم کسی که سکان هدایت فدراسیون را به عهده می‌گیرد مانع این سنگ‌اندازی‌ها شود و یکی از برنامه‌هایش همین مسئله باشد و با  ایجاد همدلی در خانواده وزنه برداری افرادی که باعث این اتفاق‌ها می‌شدند را کنار بزنند.

وی در ادامه بیان کرد: یکی دیگر از چالش‌های وزنه برداری بحث مشکلات مالی است که وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تا حدودی این مشکل را برطرف کنند. رئیس جدید فدراسیون باید خارج از وزارت ورزش و کمیته ملی بتواند مشکلات مالی وزنه برداری را حل کند.

باقری تصریح کرد: در این مدتی که رضازاده ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته هم در پشتوانه سازی و هم در ارتقاء‌سطح کیفی کلی وزنه برداران عملکرد خوبی داشته است. اگر نگاهی کلی به رکوردها کنیم متوجه می‌شویم که پیشرفت در وزنه برداری حاصل شده است و مدال‌های خوبی هم به دست آورده‌ایم. من معتقدم با همدلی بیشتر و منابع مالی وزنه برداری می‌تواند در مسیر درستی حرکت کند.

کوروش باقری در پایان در مورد وضعیت حضور رضا زاده در انتخابات خاطر نشان کرد:‌ من اعتقاد دارم باید با نگاه ورزشی به این مسئله نگاه کنیم این مشکل نیز حل می‌شود. در مورد حضور رضازاده در انتخابات قانون بهتر می‌تواند نظر بدهد زیرا من در جریان اتفاقات جزئی این  مسئله نیستیم و نمی‌توانم نظری در این باره بدهم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار