یک کارشناس امور آموزشی و تربیتی گفت: استفاده از تلفن همراه برای کودکان در سنین ابتدایی روند رو به رشد جمجمه تا سن 16 سالگی را با مشکل جدی روبرو می کند.

 حسین مرسلی کارشناس و مشاور در امور تربیتی و آموزشی در گفت‌وگو با  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، در رابطه با معصل روبه رشد استفاده از تلفن همراه بنی دانش آموزان اظهار کرد: تحمیل هزینه های سیم کارت و تلفن همراه بر اقتصاد خانواده زمینه ساز برقراری ارتباط با جنس مخالف و زمینه ساز ورود عوامل بیماری زا و واگیر دار به بدن به علت تجمع باکتری‌ها و میکروب های روی تلفن همراه و اختلال در رشد جمجمه به علت عدم استحکام و رشد آن تا سن 16 سالگی از تاثیرات منفی ورود تلفن همراه بنی دانش آموزان است.
 
وی تصریح کرد: رسوخ تلفن همراه بین دانش آموزان منجر به کاهش تمرکز آنها در یادگیری، اختلال در نظم کلاس و به مخاطره افتادن طرز بیان در مکالمات ور در رو و غیره می شود.
 
مرسلی گفت: ساختم ویدیوهای آموزشی، ضبط صدای معلم و برگزاری آزمون ها و در اختیار گذاشتن سوالات از طریق فضاهای گفتمان مجازی و غیره از تاثیرات مثبت استفاده  از تلفن همراه بین دانش آموزان است.
 
وی گفت: به دلیل عدم کنترل و سامان دهی و بالا بدن میزان تاثیرات منفی نسبت به تاثیرات مثبت تلفن همراه استفاده از این ابزار، برای دانش آموزان مقطع راهنمایی مشروط و حساب شده و برای مقطع دبیرستان بدون هیچ مانعی توصیه می شود.
 
مرسلی تصریح کرد: پیروزی جذابیت امکانات جانبی موجود در تلفن همراه در  جدال با کارکرد اصلی آن و از طرفی ارزانی خطوط و دسترسی آسان به تلفن همراه، مسیر ورود این وسیله ارتباطی به مدارس کشور را هموار کرده است.
 
وی افزود: امروزه بیشترین استفاده کنندگان از پیامک به بازه سنی 12 تا 28 سال اختصاص دارد که جای تامل و رسیدگی بیش از پیش را می طلبد.
 
وی با اشاره به کارساز نبودن قوانین ممنوعیت واگذاری سیم کارت به افراد زیر 18 سال و ممنوعیت همراه داشتن تلفن همراه در مدارس، افزود: والدین و نقش تربیتی آنها تاثیر بسزایی بر عقاید و رفتار فرزندان خواه داشت چرا که جامعه و پیشرفت آنها همیشه در بروز مشکلات رفتاری فرزندان مقصر اصلی نیستند وقتی خانواده یک واکسیناسیون قوی و بی نظیر در برابر  هر بیماری مدرن است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار