هشدار یک روان‌شناس به والدین؛

عدم توجه کافی به فرزند باعث ضعیف شدن پیوندهای عاطفی می‌شود

یک روان‌شناس گفت: گشت و گذار بی‌مورد والدین در فضای مجازی موجب عدم توجه کافی آنها به فرزند و ضعیف شدن پیوندهای عاطفی بین اعضای خانواده می‌شود.

 اسماعیل ناصری، روان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، تاثیرگذارترین عامل رشد شخصیت کودک را نقش والدین مطرح و اظهار کرد: از نظر روان‌شناسان رشد کودک در حوزه‌های متفاوتی مانند حوزه شناختی، عاطفی و اجتماعی مورد بررسی قرار می‌گیرد،‌اما چیزی که در همه‌ آن‌ها مشترک است، تاثیر والدین در رشد تمام ابعاد و حوزه‌ها در کودک است.
 
وی افزود: طبق تحقیقات انجام شده، اصلی‌ترین فاکتور پیشگیری کننده از ابتلای نوجوانان و جوانان به آسیب های اجتماعی از جمله مواد مخدر و اعتیاد، چگونگی کیفیت ارتباط و توجه والدین نسبت به فرزند است.
 
ناصری در ادامه از توجه بیش از حد برخی والدین به موبایل و شبکه های مجازی و غفلت آنان نیست به فرزندانشان اظهار نگرانی کرد و گفت: متاسفانه برخی از والدین به جای توجه به فرزند و نحوه تربیت آن به وقت گذران در شبکه‌های اجتماعی مانند لاین، وایبر و سایر ابزارها روی آورده‌اند که این موضوع منجر به ضعیف شدن پیوندهای عاطفی بین والدین و فرزندان می‌شود.
 
وی تاکید کرد: پیوند عاطفی یکی از مهمترین علل حرف شنوی کودک از والدین در سنین نوجوانی و جوانی است.
 
این روانشناس در پایان تصریح کرد: به طور کلی هر موضوع و ابزاری که بتواند کیفیت ارتباط بین والد و فرزند را کاهش و موجب عدم عمیق‌تر شدن این روابط شود باید کنار گذاشته شود و بهتر است والدین به جای استفاده بی‌مورد از تلفن‌ همراه و فضای مجازی به خواندن کتاب، تماشای تلویزیون و شنیدن موسیقی به صورت مشترک با فرزندانشان بپردازند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار