مشاور وزیر آموزیش و پرورش در امور بانوان و خانواده گفت: بیش از ۶۰ درصد نیروی آموزش و پرورش کشور بانوان هستند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،مهناز احمدی دستجردی ظهر سه شنبه در دیدار با دانشجویان گلستان، گفت: حوزه کاری ما توانمند سازی و بهره‌مندی از ظرفیت ۵۰ درصدی زنان در لایه های مختلف آموزش و پرورش است.

وی افزود: در حال حاضر ۶۵ درصد ورودی دانشگاه های ما را زنان تشکیل می دهند و بین ۶۰ تا ۸۰ درصد نیروی کار وزارت آموزش و پرورش در استان های مختلف نیز بانوان هستند و نمی توان از این ظرفیت بزرگ چشم پوشی کرد.

احمدی دستجردی تاکید کرد: اعتقاد امام این بود که زنان می توانند دوش به دوش مردان فعالیت داشته باشند و از این ظرفیت در تصمیمی گیری ها و سیاست گذاری ها استفاده کرد تا به توازنی که جامعه نیاز دارد برسیم.

وی در ادامه گفت: باید از ظرفیت زنان در تصمیم گیری ها و سیاست گذاری ها استفاده کرد تا  به توازنی که جامعه نیاز دارد برسیم.

به گفته مشاور وزیر در امور بانوان و خانواده،زمانی می توانیم این توازن را ایجاد کنیم که از تمام توان زنان استفاده کرده باشیم.

۱۰ هزار نفر از فرهنگیان گلستان را بانوان تشکیل می دهند

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: از مجموع ۲۱ هزار نفر فرهنگی که در استان شاغلند نزدیک به ۱۰ هزار نفر را بانوان تشکیل می دهند.

محمدرضا وطنی افزود: از این تعداد نیز ۴هزار و ۵۰۰ نفر ئر مقطع ابتدایی، ۲ هزار نفر مقطع راهنمایی و ۳ هزار نفر در مقطع دبیرستان مشغول به فعالیت هستند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان گلستان تصریح کرد:از این تعداد ۵۰۳ نفر دیپلم، یک هزارو۸۰۰ نفر فوق دیپلم، ۷ هزار نفر لیسانس و ۸۵۸ نفر فوق لیسانس و بالاتر هستند.

به گفته وطنی،۲۷۰ نفر از این تعداد فرزند شهید، ۲۵ نفر همسر شهید، ۴۵ نفر خواهر شهید، ۲۵ نفر همسر و مراقب جانباز ۷۰ درصد و بالاتر، و ۲۸۸ نفر سرپرست خانوار هستند.

بهجت تربتی نژاد، رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران گرگان هم گفت: پردیس امام خمینی(ره) دانشگاه فرهنگیان بیش از ۶۰۰ دانشجو دارد.

وی گفت: از ۶۰۹ دانشجوی دانشگاه فرهنگیان ۴۵۲ نفر در مقطع کارشناسی پیوسته و ما بقی کارشناسی نا پیوسته درس می خوانند.

وی افزود: این تعداد دانشجو در ۷ رشته کارشناسی پیوسته مشغول تحصیل هستند.

رئیس دانشگاه فرهنگیان واحد خواهران گرگان تصریح کرد: تربیت و تقویت معلم برای آموزش و پرورش هدف اصلی این دانشگاه است.

/انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.