یکی از مسئولان محلی در الانبار از عدم تحرک ائتلاف بین‌المللی ضد داعش به رهبری آمریکا علیه مواضع داعش در این استان خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، دلف الکبیسی از مسولان محلی الانبار از عملکرد ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا علیه داعش انتقاد کرد و افزود: تروریست‌های داعش در نزدیکی البغدادی در غرب الرمادی جمع شده اند تا یورش گسترده‌ای به این منطقه انجام دهند اما جنگنده های ائتلاف بین المللی در قبال این تحرکات داعش اقدامی انجام نمی دهند.
 
انتقاد از جنجال آفرینی برخی سیاستمداران علیه نیروهای مردمی

 
کاظم الصیادی نماینده وابسته به ائتلاف ملی عراق گفت: برخی سیاستمداران در راستای بازگرداندن بعثی ها و دامن زدن به مشکلات طایفه ای حرکت می کنند ما خطاب به آنها می گوییم که این هرگز محقق نخواهد شد.
 
وی افزود: شبه نظامی مفهومی ندارد و گروههای مقاومت اسلامی و نیروهای مردمی تحت لوای دولت و وزارت دفاع و کشور فعالیت می کنند.
 
ربوده شدن 120 نفر از عشایر العبید و المساره در صلاح الدین

 
شورای شیوخ عشایر در استان صلاح الدین با صدور بیانیه ای اعلام کرد: گروهک داعش با یورش به روستای الربیضه در ناحیه العلم اقدام به ربودن 120 نفر از عشایر العبید و المساره کرده است.
 
وی خواستار مداخله نیروهای امنیتی برای نجات غیر نظامیان از تروریست های داعش به فساد در روی زمین و نسل کشی مشغول هستند شد و ابراز نگرانی کرد که داعش دست به کشتار علیه افراد این قبیله مشابه آنچه علیه قبایل الجبور و البونمر و البوفهد انجام داد، بزند.
 
حملات جدید ائتلاف علیه برخی مواضع تکفیری‌ها
 
منابع وابسته به ائتلاف بین المللی ضد داعش از حملات جدید این ائتلاف به مراکز تکفیری ها در نزدیکی بیجی، فلوجه، الحدیثه، موصل و راوه و انهدام ادوات متعلق به گروه های تروریستی خبر دادند.
 
هشدار درباره وضعیت ناحیه البغدادی
 
خالد الجسام عضو کمیته امنیتی در شورای استان صلاح الدین نیز از آزادی سازی ناحیه مکیشیفه در جنوب تکریت و شمال سامراء و هلاکت شماری از تروریست ها در جریان آزادی سازی این منطقه خبر داد و افزود: ناحیه مکیشیفه از جانب شرق به رود دجله و از غرب به ناحیه الجزیره منتهی می شود و این دو منطقه تحت اشغال داعش است و خطر بر ناحیه مکیشیفه تا زمانی که نیروهای امنیتی اقدامی برای امنیت آن به ویژه از سوی ناحیه دجله انجام ندهند قرار دارد.
 
هلاکت بیش از صد داعشی در الانبار
 
از سوی دیگر صهیب الراوی استاندار الانبار نشستی ویژه با فرماندهان و مسئولان امنیتی این استان درباره ناحیه البغدادی برگزار کرد.همزمان شلال الحلبوسی عضو شورای استان الانبار اعلام کرد: نیروهای امنیتی و عشایری به برخی روستاهای تحت اشغال داعش یورش بردند که در نتیجه آن روستاها آزاد شدند و ناحیه البغدادی تحت کنترل کامل نیروهای امنیتی قرار دارد.وی افزود: تعداد کشته شدگان داعش بیش از صد نفر است که هفتاد درصد از آنها را اعراب و خارجی ها تشکیل می دهند.
 
مین گذاری جاده عین الاسد-البغدادی
 
برخی منابع محلی در الانبار نیز اعلام کردند: داعش جاده ارتباطی میان پایگاه هوایی عین الاسد و ناحیه البغدادی را مین گذاری کرده است و تک تیراندازهایی برای ممانعت از رسیدن کمک به نیروهای امنیتی مستقر کرده است اما نیروهای امنیتی به دنبال تسلط بر جاده هستند.این منابع افزودند: تروریست های داعش همچنان مناطقی را در ناحیه البغدادی به محاصره درآورده اند.
 
عدنان ضاحی عضو شورای الانبار اعلام کرد: تروریست های داعش 400 خانواده را در ناحیه البغدادی به محاصره خود درآورده اند و ناحیه البغدادی وضعیت دشواری دارد.پلیس محلی و نیروهای ویژه و برخی عشایر از مناطق محاصره شده حفاظت می کنند اما اوضاع سخت ودشوار است.این در شرایطی است که وسام الحردان رئیس شورای بیداری عراق از دور شدن داعش تا دو کیلومتری مجتمع مسکونی در ناحیه البغدادی خبر داده بود.
 
مهدی زمان زکار رئیس کمیته امنیتی ناحیه عامریه الفلوجه از هلاکت شماری از داعشی ها در عملیات مشترک نیروهای امینتی در روستاهای زوبع در شرق فلوجه خبر داد. این در حالی است که داعشی ها نیز مناطق مسکونی را در این منطقه هدف قرار دادند.
 
از سوی دیگر نیروهای امنیتی و با هماهنگی با نیروی هوایی طی عملیاتی در پل ژاپنی در منطقه البو سوده در نزدیکی فلوجه بیش از 35 داعشی را به هلاکت رساندند.
 
1000 داوطلب مردمی حامی مرزهای نجف و عربستان

 
صادق البان نماینده استان نجف گفت: حدود هزار نفر از نیروهای مردمی برای حمایت از مرزهای مشترک میان نجف و عربستان با هماهنگی نیروهای امنیتی در مناطق مرزی مستقر شده‌اند.
 
ثبات اوضاع در سامراء
 
عماد الزهیری فرمانده عملیات سامراء اعلام کرد: نیروهای امنیتی با حمایت نیروهای مردمی برای حفاظت از مناطق آزاد شده از داعش و ممانعت از بازگشت مجدد تکفیری ها اقدام به عملیات هایی خارج از این مناطق می کنند.اوضاع در سامراء با ثبات است.نیروهای امینتی با هر که سودای بی ثباتی در این منطقه را داشته باشند به شکل کوبنده ای برخورد می کنند.
 
نیروهای مردمی آماده عملیات در نواحی العلم و الدور در صلاح الدین می‌شوند
 
جواد الطلیباوی سخنگوی عصائب اهل الحق عراق گفت: 3200 نفر از نیروهای مردمی به ویژه عصائب اهل الحق در استان صلاح الدین حضور دارند و آماده عملیات در ناحیه العلم و الدور برای آزاد سازی این دو منطقه از داعش می شوند.
 
وی افزود: بیش از 400 نفر از عشایر الجبور در استان صلاح الدین آمادگی خود را برای مشارکت در نیروی مردمی برای آزاد کردن مناطق صلاح الدین از داعشی های تروریست اعلام کرده اند. عشایر استان همکاری گسترده ای با نیروهای امنیتی و مردمی از طریق اطلاع رسانی و کمک اطلاعاتی و معرفی اماکن بمب گذاری شده و مخفی گاه های سلاح داعش دارند.
 
الطلیباوی از عملیات امنیتی دقیق در مناطق سامراء در چهل کیلومتری جنوب تکریت خبر داد.
 
درخواست عشایر کرکوک از العامری برای آزاد سازی مناطق آنها

 
کریم النوری سخنگوی سازمان بدر اعلام کرد: عشایر عربی کرکوک از العامری برای آزاد سازی مناطق آنها از داعش کمک خواسته اند.
 
وی افزود: هماهنگی مستقیمی میان نیروهای پیشمرگه برای آزاد سازی جنوب کرکوک مشابه هماهنگی که در جریان آزاد سازی السعدیه و جلولا در دیالی انجام شد وجود دارد.
 
النوری تاکید کرد: اعتراضی به حضور نیروهای مردمی در هیچ منطقه ای خواه در کرکوک یا نینوا وجود ندارد و هدف از حضور آنها مبارزه با داعش است و با مسائل سیاسی بیگانه است.
 
هلاکت مسئول اعدام و ربایش شهروندان عراقی در ناحیه البغدادی الانبار

 
محمود المرضی مسئول نیروهای مردمی در الکرمه در الانبار گفت: نیروهای امنیی و مردمی طی عملیات نظامی برای آزاد کردن ناحیه البغدادی شماری از تروریست ها از جمله الفهداوی را به هلاکت رساندند وی مسئول ربودن شهروندان و اعدام ها علیه همه شهروندانی که از دستورات داعش سرپیچی می کردند، بود.
 انتهای پیام/زض
منبع:تسنیم

برچسب ها: وبگردی ، خبرنگاران ، داعش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.